Minggu, 25 November 2012

Megértése Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah


Megértése Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah



Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas



A. Az "Aqeedah
"Aqidah (العقيدة) szerint az arab nyelv (etimológia) származik a szó al-'aqdu (العقد), ami a kötés, at-tautsiiqu (التوثيق), ​​ami azt jelenti, hit vagy erős hit, al-ihkaamu (الإحكام), ami azt jelenti, megerősítve (készlet ), és ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) erősen kötődik szignifikáns. [1]

Közben feltételek szerint (terminológia): "aqidah a hit és bizonyosság, ami kétségtelenül azok számára, akik hisznek.

Így "az iszlám Aqeedah a megingathatatlan hit és biztosak vagyunk benne, hogy Allah Subhanahu wa Ta'ala minden végrehajtással kapcsolatos kötelezettségeket, tauhid [2], és engedelmeskednek neki, hisz az ő angyalait, az Ő hírnökei, a Könyv- Könyve, A nap vége, a jó és a rossz sors és a hit minden, aminek semmi hiteles a Principles of Religion (iszlám teológia), a természetfeletti ügyekben, hisznek abban, amit a ijma "(konszenzus) bekezdése Salafush Salih, és Összes hír qath'i (határozottan), mind tudományosan és amaliyah szerint meghatározott Al-Korán és az autentikus Sunnah és ijma "Salafush Salih. [3]

B. Látnivalók: Science Studies "Aqeedah [4]
"Aqidah nézve szemszögéből egy sci-fit koncepció Ahlus Sunnah wal Jama'ah-olyan témakörökben: Unity, Faith, az iszlám, a probléma ghaibiyyaat (láthatatlan stuff), prófécia, sors, a hírek (a A múlt és a jövő), a jogalap qath'i (biztos), mind a fundamentumok a vallás és a hit, beleértve a tagadása Ahl-ul-Ahwa "wal Bida" (követői szenvedélyek és innováció szakértő) , minden iskola és szekta menyempal ismét félrevezető és hozzáállás feléjük.

Disciplines "aqidah van egy neve, amely arányos, és a nevek különbözőek Ahlus Sunnah a firqah-firqah (frakciók) tovább.

• elnevezése a "Aqeedah a Ahlus Sunnah mondta:
Között a nevét a "Aqeedah a Ahlus Sunnah szerint tudósok a következő:

1. Al-Iman
"Aqeedah is nevezik al-Iman említett Al-Korán és a Próféta hadiths sallallaahu" alaihi wa sallam, mint "Aqeedah megvitatni a hat pillére a hit és az ahhoz kapcsolódó ügyeket. Mivel az említése al-Iman egy híres hadíszt nevei Hadith Jibril Alaihissallam. És a tudósok Ahlus Sunnah gyakran említi a "Aqeedah al-Iman könyveiben. [5]

2. "Aqidah (I'tiqaad és" Aqaa-id)
A tudósok Ahlus Sunnah gyakran nevezik a tudomány "Aqeedah szempontjából" Aqeedah Salaf: "Aqidah ahl al-I'tiqaad Atsar és könyveiben. [6]

3. Unity isten
"Aqeedah a Tawheed névvel a vita körül forgott Tawheed vagy pengesaan Istennek Rububiyyah, Uluhiyyah és Asma" wa Shifat. Így a tanulmány a tudomány Tawheed "Aqeedah a legnemesebb és a fő cél. Éppen ezért a tudomány hívják a tudomány Tawheed általános szerint Salaf tudósok. [7]

4. As-Sunnah
Sunnah azt az utat. "Aqeedah Salaf As-Sunnah kérte a követőit, hogy kövesse az utat tett a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és társait, az ügyet radi anhum "aqidah. És ez a kifejezés a kifejezés ismert (népszerű) az első három generáció. [8]

5. Iszlám teológia és Ushuluddiyanah
Usul olyan hit oszlopok, az oszlopok az iszlám és qath'i problémák és kérdések vált a konszenzus a tudósok. [9]

6. Akbar Al-Fiqhul
Ez egy másik neve az iszlám teológia és az ellenkezőjét al-Fiqhul Ashghar, a gyűjtemény a törvények ijtihadi. [10]

7. Ash-saria
A lényeg az, hogy minden, ami be van állítva az Allah és az Ő Messenger utcák formában útikönyv, különösen és legalapvetőbb van Ushuluddin (kérdések "Aqeedah). [11]

Ez valami más nevet a tudomány "Aqeedah a leghíresebb, és néha a hozzáadott Ahlus Sunnah nevezett Aqeedah azokat a neveket által használt Ahlus Sunnah, mint a legtöbb az áramlás Asyaa'irah (Asha'ira), különösen a szakértői hadíszt között őket.

• elnevezése "Aqidah szerint firqah (szekta) Egyéb:
Vannak más által használt kifejezések firqah (szekta), mint Ahlus Sunnah mint a neve tudomány "aqidah, és a leghíresebb, amely:

1. Tudomány Kalam
Elnevezési ismert az egész a mu-takallimin teológiai folyam (pengagung tudománya Kalam), mint például az áramlás a Mu'tazilites, Asyaa'irah [12], és azt a csoportot, amely együtt jár velük. Ezt a nevet nem szabad használni, mert a tudomány maga Kalam merupa minél hosszabb egy új dolog, és diada feltalálni elve taqawwul (mondj valamit) az Isten nevét nem alapul tudomány.

És tilalom bolehnya infója szemben alkalmazott módszertan Salaf tudósok meghatározása a problémák "aqidah.

2. Filozófia
Ezt a kifejezést használják a filozófusok és az emberek összhangban velük. Ez az a név, amelyet nem szabad használni "aqidah, mert az alapvető filozófiája, hogy a képzeletbeli, a racionalitás, fikció és a babona nézetek dolgokat láthatatlan.

3. Tashawwuf
Ezt a kifejezést használják egyes Shufi, filozófus, orientalista és az emberek sorban velük. Ez az a név, amelyet nem szabad használni "aqidah, mert a pe-namaan megint új diada kovácsolni. Ez tartalmazza a Shufi delírium, állítások és vallomások való babona használják referenciaként "aqidah.

Naming Tashawwuf és Shufi nem ismert elején az iszlám. Elnevezése a híres (ott) után, vagy kerüljön az iszlám a vallási tanítások és hitek eltérő iszlám.

Dr. Shabir Tha'imah kommentálta könyvében, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Egyértelmű, hogy a Tashawwuf befolyásolja az élet a keresztény egyházi, szeretnek ruhát gyapjú és a tartózkodási kolostorokban, és ez hatalmas. Az iszlám úgy határozott, ezt a szokást, amikor megjelent minden ország monoteizmus. Az iszlám ad jó hatással életét és eljárások fejlesztése istentisztelet a rossz embereket, mielőtt az iszlám ". [13]

Shaykh Dr. Ihsan Divine Zahir (d. 1407 H) rahimahullah elmondta at-Tashawwuful-Mansya "wal Mashaadir:" Ha megnézzük figyelmesen a tanításait az első és utolsó Shufi (később), valamint a vélemények jegyzett és elismert a a könyvek Shufi régi és az új, akkor világosan láthatjuk, hogy sok különbség Shufi tanításait Al-Korán és Sunnah. Ugyanígy még soha nem láttam olyan magokat Shufi az életmód a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és társai radi anhum, ők (a legjobb) lehetőség Allah az Ő szolgái (miután a próféták és az apostolok.) Ehelyett azt látjuk, hogy a tanítások Tashawwuf vett keresztény papok, bráhmin, hindu, zsidó, buddhista és minden zuhudan, kőris-Syu'ubi fogalom zoroasztrizmus Iránban, amely a korai időszakban a Shufi, Ghanusiyah, görög, és arra gondolt, Neo -platonizmus, amelyet végzett emberek Shufi később. "[14]

Shaykh "Abdurrahman al-alelnök rahimahullah mondta könyvében Mashra'ut Tashawwuf:" Bizonyára ez egy átverés Tashawwuf (árulás) a legtöbb aljas és elítélendő. Shaytan tett szolgája Allah becsapta őt, és az ellene való küzdelem Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam. Valóban Tashawwuf jelentése (as) leple alatt, hogy látták, mint egy zoroasztriánus szakértői imádás, még a képében az összes ellenséget, e vallás. Vizsgálva mélyebben, akkor megállapította, hogy Shufi tanítások tanításait brahmanizmus, buddhizmus, Zoroasterisme, Platoisme, a judaizmus, a kereszténység és a pogányság ". [15]

4. Ilaahiyyat (teológia)
Illahiyat a tanulmány a "Aqeedah ismertetett módszer a filozófia. Ez a név által használt mutakallimin, filozófusok, orientalista és követőik. Ez is az elnevezés rossz, hogy ezek a nevek nem szabad használni, mert azt jelenti, a filozófusok és filozófiai magyarázatokat mutakallimin Allah Subhanahu wa Ta'ala aszerint, hogy azok észlelését.

5. Mögött a természet erejével metafizikus
A kifejezés a filozófusok és a nyugati írók, valamint azokat, amelyek összhangban vannak velük. Ezt a nevet nem lehet használni, mert csak alapul az emberi gondolkodás önmagában és szemben az Al-Korán és Sunnah.

Sokan, akik hívják, amit hisznek és azon elvek, vagy ötleteket, hogy vallja a hit akkor is, ha hamis (bathil), vagy nincs alapja (argumentumok) "aqli és naqli. Valóban "aqidah amelynek valódi megértése a" Aqeedah a Ahlus Sunnah wal Jama'ah származik Al-Korán és a Próféta hadiths sallallaahu "alaihi wa sallam a saheeh és Ijma" Salafush Salih.

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]


Meghatározás Salaf, Ahlus Sunnah wal Jama'ah Definition



FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK "Aqeedah a Ahlus Sunnah Wal Jama'ah

Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


C. Márpedig a Salaf (السلف)
Szerint a nyelv (etimológia), Salaf (السلف): a korábbi (ősök), az idősebb és több mainstream. [1] Salaf jelent elődei. Ha azt mondják (سلف الرجل) valaki Salaf, vagyis mindkét szülő, aki megelőzte őt. [2]

Feltételek szerint (terminológia), a szó Salaf: az első generáció, és a legjobb az Ummah (muzulmán), amely a Sahaba, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in és az imámok fuvarozó utasításokat a három időszak (termelési / jövőbeni) bekezdés, első vehettünk az Allah Subhanahu wa Ta'ala, mint a szavai a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:

خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.

"A legjobb ember az én idő (azaz az időben a társak), akkor a következő (Tabi'in időszak), akkor a következő (időszak tabi'ut Tabi'in)". [3]

Szerint az al-Qalsyani: "Salafush Salih volt az első generációs e Ummah nagyon mély megértése a tudomány, amely követi a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam és megtartani a Sunnah. Isten választotta ki őket kísérő Ő prófétája sallallaahu "alaihi wa sallamdan megigazította a vallás ..." [4]

Shaykh Mahmud Ahmad Khafaji említett könyvében al-'Aqiidatul Islamiyyah Bainas Salafiyyah wal Mu'tazilah: "meghatározása Salaf kifejezés nem elég csupán csak korlátozott ideig, még meg kell felelnie a Al-Korán és Sunnah szerint a megértés Salafush Salih (a "aqidah, manhaj, az erkölcs és a miszticizmus-pent.). Aki azt hiszi szerint Al-Korán és Sunnah a "aqidah szerint megértése jog és suluknya Salaf, akkor ez az úgynevezett Salafi bár távoli helyen és különböző időben. Ehelyett, aki megsérti a véleményét Al-Korán és Sunnah, akkor nem egy Salafi ellenére élt napjaiban Friends, Ta-bi'in és tabi'ut Tabi'in. [5]

Penisbatan vagy szó Salaf as-Salafiyyuun nem foglalja magában az esetekben az eretnekség, de penisbatan penisbatan a syar'i mint személynek tulajdonítja magát az első generációs e Ummah, nevezetesen a Sahaba és tabi'ut Tabi'in Tabi'in.

Ahlus Sunnah wal Jama'ah mondta is, mint-Salafiyyuun mert követik manhaj a Barát és Salih Salafush tabi'ut Tabi'in. Aztán mindenki, aki követte a nyomában, és futtassa által manhaj-ben minden idők, azok az úgynevezett Salafis, mivel tulajdonított Salaf. Salaf nem egy csoport vagy osztály érti a legtöbb ember, de ez egy manhaj (élő levegő-rendszer "aqidah, imádás, döntsön, erkölcsi és egyéb), amely kötelező minden muszlim. Így megértése Salaf tulajdonított, akik a biztonság fenntartásához "aqeedah és manhaj szerint történik, amit a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és társait radi anhum előtt viszály és a széthúzás. [6]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah (d. 728 H) [7] azt mondta: "Ez nem szégyen, hogy az emberek, akik meg manhaj Salaf és személyenként tulajdonítja magát a Salaf is köteles elfogadni az ilyen manhaj Salaf nem más, mint az igazság." [8 ]

D. Meghatározása Ahlus Sunnah wal Jama'ah
Ahlus Sunnah wal Jama'ah a következők:
Azok, akik megteszik, amit valaha tett a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, és társai radi anhum. Called Ahlus Sunnah, mert az erős (ők), birtoklásához és berittiba "(követni) a Sunnah a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és társai radi anhum.

As-Sunnah szerint a nyelv (etimológia) egy útvonal / út, függetlenül attól, hogy jó vagy rossz utat. [9]

Közben szerint a tudósok "Aqeedah (terminológia), As-Sunnah egy útmutató, hogy megtörtént a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és társai, mind a tudomány, i'tiqad (hiedelmek), szóval és tettel. És ez a Sunnah kell követni, akik követik őt is dicsérte, és bírálta azokat, akik menyalahinya. [10]

Megértése As-Sunnah Ibn al-Rajab Hanbali rahimahullah († 795 H): "As-Sunnah az út meghozott magában ragaszkodnak ahhoz, amit megvalósított próféta sallallaahu" alaihi wa sallam és utóda, aki irányítja és egyenes I forma "tiqad (hit), a szavak és a tettek. Ez a tökéletes Sunnah. Ezért az előző generáció nem nevezték Salaf As-Sunnah kivéve, amit magában három szempontot. Az elbeszélt honnan Imam Hasan al-Basri (d. 110 H), Imam al-Auza'i (d. 157 H) és Imam Fudhail bin "Iyadh (d. 187 H)". [11]

Called al-Jama'ah, mert egyesül az igazság, nem akarom berpecah-oldalán a vallási ügyekben gyűjtött vezetése alatt az imámok (tapadó) al-haqq (igazság), nem jutunk ki a gyülekezet és a követni, mi lett a Ummah Salaful megállapodást. [12]

Jama'ah szerint a tudósok "Aqeedah (terminológia) az első generációs e Ummah, nevezetesen a társak, tabi'ut Tabi'in valamint azokat, akik követik a jóság, amíg a Feltámadás Napján, ahogy összegyűltek az igazságot. [13]

Imám Abu Samma rahimahullah Shafi'i (d. 665 H) azt mondta: "Az, hogy tartsa be a gyülekezet, az a szándék, hogy tartsa be az igazságot, és kövesse azt. Bár a carry bit és Sunnah hogy menyalahinya tétel. Mert az igazság az, hogy mi történik a gyülekezet az első, amely végzett a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, és társai előzetes értesítés nélkül a személyekre, akik eltérni (elkövetni hazugság), miután őket."

Amint azt az Ibn Mas'ud radi anhu: [14]

الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.

"Al-Jama'ah követi az igazságot, akkor is, ha egyedül van." [15]

Szóval, a Ahlus Sunnah wal Jama'ah azok, amelyek a természet és a karakter, hogy kövesse a Sunnah a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és elkerül az új kérdések és innovációk a vallás.

Mert ők azok, akik ittiba "(követni) a Sunnah a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam és nyomon Atsar (trace Salaful Ummah), ezért is nevezik Ahlul hadeeth, Ahlul Atsar és Ahlul Ittiba ". Ezen kívül ők is azt mondják, hogy ath-Thaa-ifatul Manshuurah (osztály kap segítséget Allah), al-Firqatun Naajiyah (Szekta) Ghurabaa "(külföldi).

Körülbelül ath-Thaa-ifatul Manshuurah, a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam air-Szó:

لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.

"Nem volt mindig is az egyik fél az én Ummah aki mindig fenntartják az Isten parancsolatait, nem árthat, akik nem segítenek nekik, és az emberek azt menyelisihi felfelé jött az Isten parancsolatait, és felfüggeszti a tetején az út". [16]

Az al-Ghurabaa ", a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.

"Az iszlám kezdetben idegen, és vissza kell mint idegenek először, aztán szerencsés az al-Ghurabaa" (külföldi) ". [17]

Míg a értelmében al-Ghurabaa "kifejezés a narrátora 'Abdullah ibn' Amr ibn al-'anhu radi amikor egy nap a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam magyarázta értelmében al-Ghurabaa ", ő sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.

"Az emberek, akik imádja közepén sokan, akik szegények, azok, akik megszegik őket, mint azok betartását." [18]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam is mondott értelmében al-Ghurabaa":

الذين يصلحون عند فساد الناس.

"Ez azt jelenti, az emberek mindig javítani (Ummah) közepette megsemmisítését az emberi lények". [19]

Egy másik elbeszélés említették:

... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.

"Ez az ember, aki rögzíti a Sunnah (Sunnah a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam), miután megsemmisítették az ember által ". [20]

Ahlus Sunnah, ath-Tha-IFAH al-Mansurah és az al-Firqatun Najiyah összes nevezett Ahlul hadeeth. Utalás Ahlus Sunnah, ath-Thaifah al-Mansurah és az al-Firqatun Najiyah a Ahlul hadeeth valami híres és ismert, mivel a Salaf generáció, mert említése ez követelmény szövegek és a feltételeknek megfelelően és a valóság. Ez narrátora egy saheeh isnaad az imámok mint például: "Abdullah Ibn al-Mubarak:" Ali Ibn Madini, Ahmad ibn Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan és mások, رحمهم الله [21].

Imam Shafi'i [22] (d. 204 H) rahimahullah mondta: "Mikor meglátok egy hadíszt szakértő, mintha láttam az egyik társa a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, remélhetőleg Allah jutalmazza a legjobb hozzájuk. Ők már tartani a sajátosságait vallás nekünk és kötelező ránk megköszönni nekik erőfeszítéseit ". [23]

Imam Ibn Hazm Azh-Zhahiri (d. 456 H) rahimahullah magyarázza Ahlus Sunnah: "Ahlus Sunnah hogy már említettük volt, ahl-ul-haqq, míg kívül vannak Ahlul Bid'ah. Mert valójában ez Ahlus Sunnah a Sahaba radi anhum és mindenkinek, aki követte őket a Tabi'in manhaj megválasztott, majd ashhaabul hadíszt, és aki követte őket a jogászok minden generáció, amíg mi időnk, valamint a laikus emberek, akik követik azok akár a keleti vagy a nyugati ". [24]

E. Története megjelenése Ahlus Sunnah wal Jama'ah kifejezés
Elnevezése a kifejezés Ahlus Sunnah már körül, mivel az első generációs iszlám az időszakban a magasztos Isten, a generációs társak, Tabi'in és Tabiut Tabi'in.
"Abdullah ibn 'Abbaas anhuma [25] azt mondta, értelmezése során a szó mindenható Isten:

يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون

"Azon a napon, hogy abban az időben nem voltak fehér arcok ragyogását, és némely fekete arc komor. Ahogy az emberek, akik szembe gyászos fekete (aki azt mondta): "Miért hisznek után hitet? Mert az, hogy úgy érezte, gyötrelem okozta hitetlenkedve, hogy ". [Ali Imran: 106]

"A fehér emberek szembesülnek azok Ahlus Sunnah wal Jama'ah, míg a fekete arc azok Ahlul Bid'ah és elhibázott". [26]
Ezután a kifejezés Ahlus Sunnah követi a legtöbb tudós a Salaf رحمهم الله, köztük:

1. Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (d. 131 H), azt mondta: "Amikor én értesítették a halála egy Ahlus Sunnah mintha hiányzó egyik végtag."

2. ATS-Tsaury rahimahullah Sufyan (d. 161 H) azt mondta: "Én wasiatkan ha ragaszkodni a Ahlus Sunnah is, mert al-ghurabaa". Hogyan Ahlus Sunnah wal Jama'ah legkevésbé ". [27]

3. Fudhail bin "Iyadh rahimahullah [28] (d. 187 H) azt mondta:" ... Says Ahlus Sunnah: Hit a hit, a szavak és a tettek ".

4. Abu 'Ubaid ibn al-Qasim Sallam rahimahullah (élő th. 157-224 H) az említett könyvében Muqaddimah al-Iimaan [29]: "... És valóban, ha engem kérdezel, a hitről, vitatja az emberek a tökéletesség a hit, nő és a veszteség a hit, és azt mondani, mint, ha azt szeretné tudni, hogy a hit szerint Ahlus Sunnah az út ... "

5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [30] (live th. 164-241 AH), azt mondta, az ő könyve Muqaddimah, As-Sunnah: "Ezek az iskolák Ahlul" ilmi, hamu-haabul atsar és Ahlus Sunnah, azok nevei követői Sunnah sallallaahu "alaihi wa sallam, és társait, mivel az időben a Sahaba radi anhumg, amíg a jelen idő ..."

6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (d. 310 H) azt mondta: "... Ami a jogot a szavak a meggyőződés, hogy a hívők látni fogja Allah a Feltámadás Napján, akkor ez az, amit a vallásos hit vele, és tudjuk, hogy Ahlus Sunnah wal Jama'ah találta lakói Heaven látni Isten összhangban a hiteles üzenetet a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam". [31]

7. Imám Abu Ahmad ibn Muhammad Ja'far ath-Thahawi rahimahullah (élő th. 239-321 H). Azt mondja, a könyv Muqaddimah "aqidahnya a híres (al-'Aqiidatuth Thahaawiyyah):" ... Ez a magyarázat a "Aqeedah a Ahlus Sunnah wal Jama'ah."

A penukilan, akkor világos számunkra, hogy a Ahlus Sunnah lafazh már ismert a Salaf (korai generációja Ummah), és a tudósok azt követően. A kifejezés Ahlus Sunnah abszolút kifejezés szemben a szó Ahlul Bid'ah. A tudósok Ahlus Sunnah írásos magyarázatot a "Aqeedah az Ahlus Sunnah hogy Ummah ideológiája" aqidah a helyes és a különbségtétel és a Ahlul Bid'ah. Amint megtörtént az Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi és mások.

És úgy is, mint a cáfolat, hogy azoknak, akik azt állítják, hogy a kifejezés Ahlus Sunnah használta először egy csoport Asha'ira, míg Asha'ira fordul elő a 3. század és 4. Hijriyyah. [32]

Lényegében, Asha'ira nem tulajdonítható az Ahlus Sunnah, azért, mert bizonyos alapvető különbségek elveket, beleértve:

1. Menta'wil Asha'ira attribútumok Allah Ta'ala, míg a Ahlus Sunnah meghatározzák a tulajdonságok az Isten által meghatározott Allah és az Ő Messenger, mint a istiwa "természet", arc, kéz, Al-Qur-an Kalamullah, és mások.

2. Asha'ira foglalta magukat a tudomány Kalam, tudósok Ahlus Sunnah miközben elítélte a tudomány Kalam, mint magyarázat Imam Shafi'i rahimahullah, ha felmondja a tudomány Kalam.

3. Asha'ira elutasítja a hiteles hírek Isten tulajdonságaival, elvetik azt ész és qiyas (analógia) őket. [33]

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]


Szabályai és elvei Ahlus Sunnah Wal Jama'ah meghozatalakor és használata Evidence



Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


1. Forrása "Aqeedah a Book of Allah (Al-Korán), a Sunnah a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam hitelesek és ijma "Salafush Salih.

2. Minden saheeh Sunnah a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kell ismerni, bár Munday. [2]

Mindenható Allah azt mondja:

وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا

"És mi adatik apostol, akkor elfogadja azt. És bármit is tiltja meg, hagyja ". [Al-Hashr: 7]

3. Az, hogy a hivatkozás megértéséhez Al-Korán, és Sunnah a szöveg (text Al-Qur-an és hadíszt), hogy ismertesse, a megértés Salafush Salih és imámok, akik követték a nyomában, és nézze meg az igazi jelentését az arab nyelv . Ha ez igaz, akkor nem vitás, már a dolgok formájában valószínűség szerint a nyelvet.

4. A főbb elvei a vallás (iszlám teológia), az összes által ismertetett próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. Bárki, aki nem jogosult tartani valami új, ami korábban nem volt példa, nem is beszélve, hogy azt mondják, hogy része a vallás. Allah tökéletesítette His Vallás, prófétai kinyilatkoztatás már le, és zárt, mivel a szó Allah Subhanahu wa Ta'ala:

اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا

"Ez a nap tettem tökéletessé az Ön számára a vallás, és Kucukupkan My szívességet nektek, és azt kell Kuridhai iszlám vallás neked." [Al-Maa-idah: 3]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.

"Azok, akik a koholt ügy (vallás) a miénk, ami nem része, akkor a tett utasítani". [3]

5. Leadott (taslim), alázatos és engedelmes Istennek és az Ő Messenger, a lelki és a fizikai. Ne utasítsa el semmit Al-Korán és az autentikus Sunnah (vagy elutasíthatja) és qiyas (analógia), érzések, Kashef (megvilágítás vagy kinyilatkoztatás a titkos fátyol valami természetfeletti) szavakat a sejk, illetve véleményét papok és mások.

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

"De nem, az az Úr, azok (sőt), nem hiszem, amíg neked a bíró az esetben, ha eltérnek, akkor nincs itt szívükben a döntés ellen, amit adott, és ők megkapják a legteljesebb." [An-Nisaa ': 65]

Szintén szó Allah Subhanahu wa Ta'ala:

وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا واتقوا الله إن الله شديد العقاب

"Mi adatott az apostol, akkor elfogadja azt. És amit megtilt ezután elhagyja, és bertaqwalah Istenhez. Bizony Allah szigorú büntetés ". [Al-Hashr: 7]

6. Proposition "aqli (sense) felelne meg a valódi ajánlatot naqli (Nash a saheeh). Valami qath'i (határozott) a két érv, nem ellentétes örökké. Ha úgy tűnik, hogy ellentmondás a kettő között, akkor az az érv naqli (vers vagy hadíszt) elsőbbséget kell élveznie.

7. Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam volt Ma'shum (Isten megőrzésre hiba), és a Sahaba radi Allah anhum általános megfosztott szóló megállapodás a hibát, mint a szavai a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam:

إن الله تعالى قد أجار أمتي من أن تجتمع على ضلالة.

"Allah Mindenható védett a Ummah összeszerelő (a megállapodás) alapján félrevezetés". [4]

De külön-külön egyikük sem Ma'shum. Ha vannak különbségek az Imám vagy más, mint azok, akkor az ügy visszakerül a Book of Allah és a Próféta Sunnah sallallaahu "alaihi wa sallam megbocsátani azoknak, akik rosszul, és hogy ő sérti mind a ijtihad.

8. Érvelve vallási ügyekben megvetendő, de mujadalah (vitatkozni) és milyen jó masyru'ah (disyari'atkan). Abban az esetben, ha egyértelmű (nincs érveket és bizonyságot az Al-Korán és Sunnah) tilos elhúzódó hosszú beszél róla, akkor követnie kell az alapszabályt, és távol a tilalomról. És meg kell őriznie távol elhúzódó tárgyalások, hogy nincs tudomány egy muzulmán róluk (pl. az Isten természetét, qadha 'és Qadar, a szellem és a többiek, aki megerősítette, hogy benne kérdésekben Allah). Továbbá meg kell adni az ügyet Allah Mindenható.

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل, ثم تلا: ما ضربوه لك إلا جدلا

"Ez nem a nép tévútra után Isten adta tippeket, kivéve, ha akarnak vitatkozni, aztán sallallaahu" alaihi wa sallam elmondta a verset: "... Nem adnak neked, de a példázatot tagadta, hogy szándékosan ..." [Az -Zukhruf: 58] [5]

9. Muzulmánok mindig követni manhaj (módszer) az Al-Korán és Sunnah utasította el valamit, tekintve a "aqeedah és elmagyarázza a problémát. Ezért, az egyik nem kell jutalmazni az eretnekség az eretnekség megint nem kell megtagadni a hiány túlzott, vagy sem. [6]

10. Minden új helyzet, hogy nem volt ott, mielőtt egy innováció vallás. Minden innováció félrevezetés, és minden rossz útmutatást helyét a pokolban.
Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

كل بدعة ضلالة وكل ضلالة فى النار.

"Minden innováció félrevezetés, és minden rossz útmutatást helyét a pokolban". [7]

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]



Minden Melyik Saheeh Sunnah származó Messenger nem érkezett, annak ellenére, hogy vasárnap



Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


Ahad hadíszt olyan hadíszt amely nem felel meg a követelményeknek mutawatir hadíszt, vagy nem felel meg bizonyos követelményeknek mutawatir. [1]

A tudósok ezt a Ummah minden nemzedékben, amelyek egyaránt azt mondják, hogy Ahad hadíszt jelzi, úgy véli, a tudomány és azzal érvelnek, hogy Ahad hadíszt mutatja Zhann, ezek berijma '(egyetért), hogy szükség van a gyakorló Ahad hadíszt. Nem vitatható közülük csak egy kis csoport, amely nem számít, mivel Mu'tazila és Rafidhah. [2]

Shaykh Muhammad al-Amin bin Muhammad Mukhtar Ash-Syinqithi rahimahullah (megh.. 1393 AH) azt mondta: "Tudd meg, hogy a kutatás, hogy nem térhet el az eredményeket, hogy a hadeeth Ahad hadíszt kell végezni a problémákat Ushuluddin, ahogy vitték, és gyakoroltam jogi problémák / Furu ". Szóval, mi jön a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam egy saheeh isnaad a tulajdonságok Isten, el kell fogadni, és hitt abban a hitben, hogy a tulajdonságok összhangban a Legfelsőbb Mahasempurnaan és minden nagyságát szavát :

ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

"... Semmi sem hasonlít hozzá. És Ő az All-meghallgatáson Mahamelihat ". [Ash-Syuura: 11]

Így, ha tudomására jut, hogy a kérelem a teológusok és követőit, hogy Ahad hadiths nem elfogadható, hogy használható érveket ügyekben "aqeedah mint az Attributes Allah, mert a Ahad hadiths nem mutatott biztos dolog de Zhann (állítólagos) ügyként "aqeedah kell tartalmaznia meggyőződés. A beszéd bathil, és elutasította. És elegendőek annak igazolására, ezt az érvet, megköveteli, hogy kebathilannya elutasításához hiteles elbeszélések felől a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam jog miatt egyedül." [3]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam a legjobb arab nyelv felhasználói és terfasih, ő volt megáldva jawaami'ul Kalim (képes feltárni a jelentését a mondat, ahol a szilárd, és jelentését a mondat) és hozzá elszállítja. Így lehet képzelni, mind syar'i vagy "aqli, hogy sallallaahu" alaihi wa sallam volna a dolgot a "aqeedah válik homályos és teljes kétséges, mert a" Aqeedah a legfontosabb része az egész sor a vallási tanításokat. Tehát, amikor elmagyarázta a probléma Furu "részletes, lehetetlen, j, hogy nem ugyanezt kibocsátásáról szóló Usul (fő). [4]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam magyarázta a problémát Usul (Aqeedah) és a részlet (részlet) nagyon világosan. Ezért a muszlim el kell fogadnia, mi jön a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam bár mértéke hadíszt van Ahad, nem jut mutawatir. Imam Ahmad rahimahullah mondta: "Azok, akik elutasítják hadíszt a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és ő volt a szélén, a pusztítás ". [5]

ÖT SZABÁLYOK MAGYARÁZAT: Surrender Yourself (Taslim) betartani és engedelmeskednek Csak Isten és az Ő Messenger In lLahir And Bathin. Nem utasíthatják el valamit Al-Qur-an, és a Sunnah The Saheeh (egyaránt elutasítja It) A Qiyas (analógia), Feelings, Kashef (Jelenések szőrtelenítés Secrets Illumination Or Something Ghaib), Speech A Shaikh, Or Vélemények Papok és a többiek. "


Imam Muhammad Ibn Shihab az-Zuhri rahimahullah (d. 124 H) azt mondta:

من الله الرسالة, وعلى الرسول البلاغ, وعلينا التسليم.

"Isten támogatás tanulmány (küldött az apostolok), a kötelezettség az apostol kommunikál az üzenetet, és a mi feladatunk, hogy nyújtson be, és engedelmeskedni". [6]

A kötelezettség a muszlim alázatos és taslim tökéletes, és figyelemmel a parancsait érkezett a hír, hogy kijött az ő j vétel teljes körű indoklással, nem kell ellentétben azzal, amit származik Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam bathil szavak, dolgok, amelyek kétes vagy bizonytalan, és ott is szembe a szavak egy ember.

Surrender, visszaadása és engedelmesség a parancsot Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam a kötelessége egy muzulmán. Tartsuk Allah és az Ő Messenger abszolút. Engedelmesség a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam jelenti engedelmesség Allah Mindenható.
Mindenható Allah azt mondja:

من يطع الرسول فقد أطاع الله ومن تولى فما أرسلناك عليهم حفيظا

"Aki engedelmeskedik a Messenger, aki valóban engedelmeskedett Allah. És azok, akik elfordulnak (az engedelmesség), akkor nem küldött, hogy az ő őrzői ". [An-Nisaa": 80]

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

"De nem, az az Úr, hogy (szinte) nem légkondicionált hitet, amíg neked ítélni abban az esetben különböznek, akkor nincs itt szívükben a döntés ellen, amit adott, és ők megkapják a legteljesebb." [An- Nisaa ': 65]

إنما كان قول المؤمنين إذا دعوا إلى الله ورسوله ليحكم بينهم أن يقولوا سمعنا وأطعنا وأولئك هم المفلحون

"A válasz a hívőknek, amikor hívják, hogy Allah és az Ő Messenger, hogy az apostol határozni köztük azt mondják:" Hallunk és engedelmeskedünk. "És ők a szerencsések." [An-Nuur: 51 ]

Szintén szó Allah Subhanahu wa Ta'ala:

وما كان لمؤمن ولا مؤمنة إذا قضى الله ورسوله أمرا أن يكون لهم الخيرة من أمرهم ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضلالا مبينا

"És ez nem helyénvaló egy hívő ember és nem (is) egy hívő asszony, amikor Allah és az Ő Messenger meghatározta a törvény, hogy ott azokat a lehetőségeket (a többiek) mintegy saját ügy. És aki engedelmeskedik Allah és az Ő Messenger, akkor valóban ő volt elhibázott, a helyiségek nyilvánvaló hibát. "[Al-Ahzaab: 36]

A szolga lehetne menteni a büntetését Allah Subhanahu wa Ta'ala amikor mentauhidkan Allah őszintén és ittiba "a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam. Lehet, hogy nem vesz más, mint ő sallallaahu "alaihi wa sallam a jog biztosítékok és nem szívesen jogszabályok eltérő törvényi ő sallallaahu" alaihi wa sallam. Bármi Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam határozott, hogy nem lehet megtagadni véleményével, tanár, pap, qiyas és mások.

Valóban, a muszlim nem lett volna túl a világ és a túlvilágon, mielőtt aláveti magát Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam, és adja fel, mi nem világos, hogy azok, akik ismerik őt. Ez azt jelenti, benyújtja a szövegét Al-Korán és Sunnah. Nem ellen pena'wilan sérült, kétes, kétségek és véleményeket az emberek.

Van egy történet, azaz amikor néhány társa a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam ült a ház közelében a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam hirtelen köztük van egy utalás az egyik verseket Al-Korán, akkor harc így a hangos hangok, majd a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam ki egy dühös és vörös az arca, dobás por ahogy mondta:

مهلا يا قوم, بهذا أهلكت الأمم من قبلكم, باختلافهم على أنبيائهم, وضربهم الكتب بعضها ببعض, إن القرآن لم ينزل يكذب بعضه بعضا, بل يصدق بعضه بعضا فما عرفتم منه, فاعملوا به, وما جهلتم منه فردوه إلى عالمه.

"Nyugodj meg, ó, emberek! Sőt, hogy egy harc, mint ez már elpusztította a népek előtt, nevezetesen menyelisihi a prófétákat, és azzal érvelnek, hogy a legtöbb könyv ellentétben néhány a többiek. Ne feledje! Valóban, Al-Qur-an nem le meghazudtolják néhány másik része, még a verseket az Al-Korán igazolására néhány más része. Mert ez az, amit már tudunk, akkor amalkanlah és mit nem ismeri a Commit tudni ". [7]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:

المراء في القرآن كفر.

"Érvelve kérdésének Al-Qur-an is kufr". [8]

Imam ath-Thahawi (d. 321 H) rahimahullah mondta: "Azok, akik megpróbálják megtanulni a tiltott tudás, nem elégszik megértést lemondani (az Al-Korán és Sunnah), a tudás tanult volna le az út számára A tisztasági monoteizmus, tisztaság a tudomány és a jobb a hit ". [9]

Ez a magyarázat értelmes, szigorú korlátozásokat beszélünk vallási ügyekben ismerete nélkül.

A férfi, aki beszél ismerete nélkül, semmi mást nem követné vágyait. Mindenható Allah azt mondja:

ولا تقف ما ليس لك به علم إن السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسئولا

"És ne kövessük azt, ami nincs róla. Valóban, hallás, látás és a szív, minden szükség lesz accountabil-gungjawabannya ". [Al-Israa": 36]

ومن أضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله إن الله لا يهدي القوم الظالمين

"... És aki több tévútra, mint az, aki követi a vágyait, hogy nem kapott semmilyen utasítást Istentől. Isten nem ad támpontot az igazságtalanság. "[Al-Qasas: 50]

ومن الناس من يجادل في الله بغير علم ويتبع كل شيطان مريد كتب عليه أنه من تولاه فأنه يضله ويهديه إلى عذاب السعير

"És az emberiségnek van egy vita arról Allah ismerete nélkül, és követi minden Shaytan gonosz, összevetni Shaytan, hogy azok, akik a barátai, ő lesz félre, és vitte a gyötrelem a pokol". [Al-Hajj : 3-4]

Mindenható Allah azt mondja:

قل إنما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن والإثم والبغي بغير الحق وأن تشركوا بالله ما لم ينزل به سلطانا وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون

"Mondd: 'Rabbku csak tiltott cselekmény illetlenség, mind a látható és rejtett, és a per-készítésű bűn, az emberi jogok megsértése dacolva jog (ments), hogy Allah valamit, hogy Isten nem vesztette el, és a bizonyítékot a (tiltott) Isten ellen feltalál valamit, hogy nem tudni ". [al-A'raf: 33]

Amikor a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kérdezték a gyerekek a Musy-rikin aki meghalt, sallallaahu" alaihi wa sallam válaszolt:

والله أعلم بما كانوا عاملين.

"Ez Allah Ki tudja legjobban, hogy mit tettek". [10]

Akár Abu al-Bahili Umamah radi anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل.

"Ez nem egy ember vész után kapok iránymutatást, kivéve, ha azok között azzal érvelve, szokás."

Aztán sallallaahu "alaihi wa sallam szavalt a szavak a mindenható Isten:

ما ضربوه لك إلا جدلا بل هم قوم خصمون

"... Nem adnak neked, de a példázatot tagadta szándékáról, valójában egy emberek, akik szeretik a harcot ..." [Az-Zukhruf: 58] [11]

From 'Aisha radi anhuma [12], azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

إن أبغض الرجال إلى الله الألد الخصم.

"Bizony, Allah a leggyűlöltebb ember a legtöbb határozottan tagadta". [13]

Nem kétséges, hogy az emberek, akik nem taslim a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt már csökkent tauhidnya. Az emberek, akik azt mondják a ra'yunya (logikai), vágyak vagy taqlid valakivel, aki ra'yu és követte kívánságokat iránymutatása nélkül Allah, majd csökkent tauhidnya szerint szintet messze van az iszlám által benyújtott próféta sallallaahu "alaihi wa sallam . Valóban, ő tette az isten mellett Allah Ta'ala.

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون

"És láttál emberek, akik vágyaik, mint Isten, Allah és elengedte tévútra alapján tudását és Allah állított tömítés meghallgatás és a szíve, és tegye a fedelet a látását. Szóval, aki ad neki egy nyom után Allah (hadd menjen tévútra). Szóval, miért nem hozza meg a leckét? "[Al-Jaatsiyah száma: 23] [14]

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]


Proposition "aqli (Intellect) The Right illeszkedik az Ön érvelését Naqli / Nash The Shahih



Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


A "AQL arab (etimológia) több jelentése [1], ideértve a következőket: Ad-diyah (pénzbírság), al-hikmah (bölcsesség), husnut tasharruf (jó vagy jobb). Ami (terminológia): "AQL (a továbbiakban: írásbeli ok) használható két értelemben is:

1. Axiómák racionális és a tudás-ismeret, amely minden emberi lény.

2. Readiness ösztönös és veleszületett képességek érett.
Ok jelentése "ard vagy része a már meglévő érzékek Emberben a létezhet és elvész. Ezek a tulajdonságok írják le a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam az egyik így szólt:

وعن المجنون حتى يعقل.

"... És azok között, őrült, amíg ő vissza racionális". [2]

Értelem a hatalom a gondolat által teremtett Allah Subhanahu wa Ta'ala (az emberek), majd adott egy külön díjat formájában felkészültségének és képességének viselik gyümölcsöző tevékenység az emberi élet, hogy eleget tettek a Mindenható Allah.

Szavait:

ولقد كرمنا بني آدم وحملناهم في البر والبحر

"És valóban Mi megtiszteltetés gyermekei Ádám, mi vitte őket a szárazföldön és a tengeren ...." [Al-Israa ": 70]

Iszlám törvény adja az értéket és sürgős, hogy nagyon magas az emberi elme. Látható néhány a következő pontokban:

Első. Isten csak szállít szavát a férfiak a megértés, mert csak azok, akik értették a vallás és a sharia.

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

وذكرى لأولي الألباب

"... És egy emlékeztető azok számára, akik értelme." [Shaad: 43]

Második. Értelem olyan követelmény, hogy léteznie kell a az emberi lények, hogy képes legyen fogadni taklif (a jogvédelmi) Allah Mindenható. A törvények az Shari'ah nem vonatkozik azokra, akik nem részesültek taklif. Azok között, akik nem kaptak taklif őrült mert elveszíti az eszét. [3]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.

"Pena (jegyzetek érdem és a bűn) emelt (megjelent) három csoportba sorolhatók: az emberek, akik aludni, amíg ébren, kisgyermekeknél álom (nagykorú), egy őrült, amíg ő vissza tudat (racionális). [4]"

Harmadik [5]. Allah felmondhatja azok, akik nem használják az elméjüket. Például a szemrehányást Isten Pokol szakértők, akik nem használják az eszüket.

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

وقالوا لو كنا نسمع أو نعقل ما كنا في أصحاب السعير

"És azt mondják:" Vajon mi meghallgattuk vagy gondolt (a figyelmeztetés) nem szükséges, hogy tartalmazza a lakói gyehenna tüzére. "[Al-Mulk: 10]

Negyedik. [6] beszélve sok gondolkodási folyamatokat és javaslatokat: Al-Qur-an, mint tadabbur, tafakkur, ta-aqqul és mások. Szóval kifejezéseket, mint "la'allakum tatafakkaruun" (remélhetőleg gondolsz), vagy "afalaa ta'qiluun" (ha nem intelligens), vagy "afalaa yatadabbaruuna Al-Qur-ana" (ha nem mentadabburi / fontolgatják a tartalmát a méh Al-Qur-an), és mások.

Ötödik. Muszlimok elítéljük taqlid korlátozása és tiltása funkciók és ésszerű.

Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

وإذا قيل لهم اتبعوا ما أنزل الله قالوا بل نتبع ما ألفينا عليه آباءنا أولو كان آباؤهم لا يعقلون شيئا ولا يهتدون

"És amikor azt mondta nekik:" Kövess amit Allah kinyilatkoztatott, azt mondják: "Nem! De mi csak kövesd, amit találunk a (akció) őseink. (Meg fognak követni is) annak ellenére, hogy az apjuk nem tud semmit, és nem kap egy nyom? "[Al-Baqarah: 170]

A különbség taqlid és ittiba 'jelentése amint azt korábban említettük az Imam Ahmad bin Hanbal: "Ittiba" valaki követni mindent, ami jött a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam". [7]

Ibn 'Abd al-Barr (megh.. 463 AH) könyvében, Jaami'u Bayaanil "ILMI wa Fadhlihi elmagyarázni a különbséget ittiba" (következő) és taqlid található érvek qath'i egyértelmű. Ez ittiba történetével elfogadó kézhezvételétől bizonyítási míg taqlid felelő a tiszta logikai gondolkodás.

Azt mondja, Ibn al-Maliki Khuwaiz Mindad (az ő neve Muhammad ibn Ahmad ibn 'Abdillah meghalt th. 390 H): "A jelentése taqlid van syar'i utalt, hogy a szavakat, hogy nincs bizonyíték (javaslat) a személy kimondani. És ittiba értelmében "nyomon semmit alapuló igazolás (javaslat) rögzített. Ittiba "szabad vallás, hanem taqlid tilos". [9]

Tehát a meghatározása taqlid az, hogy elfogadjuk mások véleményét nélkül alapú érveket. [10]
Hatodszor, [11] az iszlám dicsérte az emberek, akik használják az eszüket, hogy megértsék, és kövesse az igazságot.

Mindenható Allah azt mondja:

فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه أولئك الذين هداهم الله وأولئك هم أولو الألباب

"... Mert hordozó hír (örömmel), hogy a saját alkalmazottai, akik meghallják a szót, és kövesse a legjobb közülük. Ők azok az emberek, akiknek van értelme. "[Az-Zumar: 17-18]

Hetedik, munkatér-határolás az ész és az emberi elme, mint a mindenható Úr Isten:

ويسألونك عن الروح قل الروح من أمر ربي وما أوتيتم من العلم إلا قليلا

"Megkérdezik téged érintő szellem. Mondja: "A lélek, amely az üzleti uram. És te sem kapott tudást, de egy kicsit ". [Al-Israa": 85]

Word of Allah:

يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون به علما

"Ő tudja, mi van előttük, és mi van a hátuk mögött, miközben nem tudják fedezni a tudomány tudás." [Thaahaa: 110]

Salaf Ulema (Ahlus Sunnah) mindig megelőzi naql (kinyilatkoztatás) A "AQL (ok). Naql a syar'i érveket szereplő Al-Korán és Sunnah. Bár a meghatározás ésszerű szerint Mu'tazilites az érvek "aqli által a tudósok Kalam, és a tudomány a vallás ütés (Beat) syar'i érveket.

Elhelyezés az érvek naqli ésszerű javaslatot, hogy nem azt jelenti, ne használjon közös Ahlus Sunnah. De a cél az, hogy létrehozza a "aqeedah nem veszik, ahogy követett a teológusok, akik okból kifolyólag, hogy megértsük a valódi kérdések, amelyeket nem lehet elérni, az ész és elutasított érveket naqli (syar'i argumentum), amelyek ellentétesek az ok, vagy arány őket.

Imam Abul-Sam'ani Muzhaffar mint rahimahullah (d. 489 H) [12] azt mondta: "Tudom, hogy az iskolák a Ahlus Sunnah azt mondják, hogy ok nem igényel valamit valakinek, és nem tiltják tőle valamit, és nincs joga őt indokolja, vagy tiltja valami, mint ahogy nincs olyan hatóság számára, hogy megítélje jó vagy rossz. Ha a kinyilatkoztatás nem jön hozzánk, akkor nem köteles az a személy, minden vallás és nincs olyan dolog, mint érdem és a bűn. "

Összefoglalva nézeteit Ahlus Sunnah használatára vonatkozó okból, ideértve a következőket: [13]

1. Saría elsőbbsége miatt, mert a saria nem Ma'shum Ma'shum ésszerű volt.

2. Értelem képes megismerni és megérteni a globális, non-részlet.

3. Mi igaz a common law nem ellentétes a saria.

4. Mi az egyik a közös gondolkodás az, ami ellentétes a Shari'ah.

5. Meghatározása törvényi tafshiliyah (részlet igény, tisztátalan, és így tovább) a előjoga Shari'ah.

6. Indokolás nem tudja meghatározni a különleges jogi valamit, mielőtt a következő kinyilatkoztatást, bár általánosságban lehet megismerni és megérteni a jó és a rossz.

7. Válasz a jutalom, és a bűn által meghatározott Shari'ah.
Mindenható Allah azt mondja:

وما كنا معذبين حتى نبعث رسولا

"Nem fogjuk mengadzab így küldött apostol". [Al-Israa ": 15]

8. Az ígéret a menny és a pokol fenyegetése teljesen határozza meg Shari'ah.

9. Nincs külön kötelezettség, mindenható Isten, amelynek meghatározása tudatunk hozzá. Mert Isten azt mondja magáról:

فعال لما يريد

"Mindenható Isten, amit Ő akar." [Al-Buruuj: 16]

Ebből azt lehet mondani, hogy a hit Ahlus Sunnah a helyes használata miatt az ügyben, mint az érvelés. Így, ha ésszerű érveket lehet tenni aszerint, hogy az Al-Korán és Sunnah vagy nem ellentétes velük. Ha ellenzi a két, akkor tekinthető ellentétesnek a forrás és a lényeg. Az összeomlás is jelenti összeomlása az alapja a meglévő épület rajta. Annak érdekében, hogy ok már nem bizonyítéka (érv, ok), de kiderült, hogy egy hamis állítás. [14]

POZÍCIÓ LEÍRÁS Ahlus Sunnah Wal Jama'ah TUDOMÁNY Kalam

Imám Abu Hanifa (d. 150 H) rahimahullah azt mondta: "Én már találkoztam Kalam Science szakértők. Szívük volt hangos, durva lélek, nem számít, ha azok ellentétesek Al-Korán és Sunnah. Nem rendelkezik a wara "és taqwa is." [15]

Imám Abu Hanifah rahimahullah is mondta, amikor megkérdezték a vita a tudomány Kalam az alak és forma, azt mondta: "Légy tapadó Sunnah, és az utat, hogy vette a Salaf Salih. Maradj távol vagytok minden dolog új, mert ez egy újítás ". [16]

Al-Qadi Abu Yusuf (d. 182 H) rahimahullah, [17] a hallgató Abu Hanifah rahimahullah, mondta Bishr bin al-Marisi Ghiyats [18]: "A tudomány Kalam egy ostobaság és tudatlanok a tudomány Kalam egy tudomány. Valaki, ha egy vallási vezető vagy vezetők Kalam a tudomány, ez zindeeq vagy feltételezett zindeeq (aki megmutatta ellenségeskedés iszlám felé.) "És az ő szavaival:" Azok, akik tanulmányozzák a tudomány Kalam, ő lesz zindeeq ... "[ 19]

Imam Ahmad (d. 241 H) rahimahullah azt mondta: "A tulajdonos a tudomány Kalam nem szerencsés örökké. A tudósok Kalam a zindeeq emberek (akik megmutatta ellenségeskedés felé iszlám) ". [20]

Imam Ibn al-Jawzi (d. 597 H) rahimahullah mondta: "A tudósok és fuqaha (jogászok) az e Ummah korábban néma (figyelmen kívül hagyja) a tudomány Kalam, nem azért, mert nem tudnak, hanem azért, mert úgy vélték, a tudomány Kalam nem volt képes meggyógyítani a szomjúság , is, hogy a hang, hogy beteg. Ezért nem figyelni rá, és megtiltja, hogy vegyenek részt benne ". [21]

Ibn 'Abd al-Barr (d. 463 H) rahimahullah mondta: "A szakértői Fiqh és hadíszt szakemberek, akik található a város körül már megállapodtak abban, hogy a muszlimok tudósok és teológusok szakértő manipulátorok az igazságot eretnekség. Ahogy az egyetértés abban, hogy a teológusok nem tekinthetők tartoznak a soraiban a papság. Kategorizált hadíszt tudósok szakértők, és az emberek, akik megértik, és a rétegzett szerint a szakértelem vizsgálata, elválasztó (az eredeti a Da'eef), és megérti a hadíszt ". [22]

Imam Malik ibn Anas (d. 179 H) rahimahullah mondta:

لو كان الكلام علما لتكلم فيه الصحابة والتابعون كما تكلموا في الأحكام والشرائع ولكنه باطل يدل على باطل.

"Ha a tudomány a tudomány Kalam, kétségtelenül a Sahaba és Tabi'in'll vita, mert beszélni a Shari'ah tudományok, de a tudomány Kalam egy olyan hazugság, amely kimutatta a bathilan". [23]

Imam Shafi'i rahimahullah mondta: "Azok, akik ismerik Kalam, nem fog boldogulni." Azt is mondta: "Jogi szakértők Kalam gondolat kell őket felvert pálma föeret és szandál (cipő), és emelt egy teve, majd diiring a falu körül. És azt mondta: "Ez az a jutalma elhagyja a Könyv és a Sunnah és megteszi, hogy a tudás Kalam". [24]

Azt is kijelentette, rahimahullah: [25]

كل العلوم سوى القرآن مشغلة
إلا الحديث وإلا الفقه في الدين
العلم ما كان فيه قال حدثنا
وما سوى ذاك وسواس الشياطين

Minden tudomány eltekintve Al-Qur-an foglalt,
kivéve a tudomány hadíszt és Fiqh felfedezni vallás.

Tudomány szerepel benne: "Qoola Haddatsana (hadíszt azt eljuttatni hozzánk)."

Más ez "Shaytan suttogja" egyedül.

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]


Minden új Case hiánya Előző Inside vallás Bid'ah


Által
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


A. Meghatározása Bid'ah
Heresy egyet jelent al-ikhtira "valami új dolog, létre anélkül előző példát. [1]

Eretnekség a nyelv (etimológia) egy új dolog a vallás utáni vallás sem tökéletes. [2] Vagy valami kitalált halála után a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam forma akarat szenvedély és a gyakorlat. [3] Ha azt mondja:" Csináltam egy eretnekség, az azt jelenti módszerek valamelyikével mondott vagy tett nélkül előző példa ... "szó eredete innováció megteremtését jelenti, hogy korábban nem példa. [4]

Köztük van a szó Allah Subhanahu wa Ta'ala:

بديع السماوات والأرض

"Isten a mennynek és a földnek ..." [Al-Baqarah: 117]

Nevezetesen, hogy Isten teremtette őket, anélkül, hogy előző példa. [5]

Bid'ah szempontból (terminológia) számos kiegészítő meghatározások szerint a magyarázat a tudósok, köztük:

Al-Imam Ibn Taymiyyah rahimahullah:
Azt rahimahullah mondta: "Bid'ah az iszlám mindent, ami nem disyari'atkan az Allah és az Ő Messenger, amelyeket nem rendelt sem formájában kötelező rendelkezés vagy egyéb tanácsot." [6]

Heresy is kétféle: Először is, az innováció formájában beszéd vagy hit. Másodszor, az innováció formájában tettek és istentisztelet. A második nyomtatvány is tartalmazza az első forma, mivel az első űrlap vezethet formáját az utóbbiakat. [7] Más szóval, a legális eredetét istentisztelet tiltott, kivéve azokat disyari'atkan. Míg a törvényes eredetét hétköznapi problémák engedélyezhető, kivéve ha tiltja Allah és az Ő Messenger.

Worship eredete nem engedélyezett, kivéve, ha a disyari'atkan Allah Mindenható. És minden (nem vallási) eredetű megengedett, kivéve a tiltott Isten. [8]

Ő (Ibn Taymiyyah rahimahullah) azt is mondta: "Bid'ah ellentétes a Qur'aan és Sunnah a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam vagy ijma "as-Salaf tudósok formája imádat és hiedelmek, mint a kilátás al-Khawarij, Rafidhah, Qadariyyah és Jahmiyyah. Ők imádják a dal és a tánc egy mecset. Hasonlóképpen, azok imádják az utat borotválás, használja a kannabisz és egyéb újításokat szolgáló istentisztelet az egyes csoportok által ellen Qur'aan és Sunnah a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. Allah tudja a legjobban ". [9]

Imam ash-Syathibi rahimahullah († 790 H): [10]
Kijelentette:

البدعة: طريقة في الدين مخترعة, تضاهي الشرعية يقصد بالسلوك عليها المبالغة في التعبد لله سبحانه.

"Eretnekség egy új módja a vallás történik hasonlítanak a Shari'ah céljából túlzás istentiszteleti hogy Allah Subhanahu wa Ta'ala."

Az a kifejezés: "Új utak a vallás", ami azt jelenti, hogy az így készült az előállító által hajolt vallás. De valójában ez egy új módon, hogy nem tett alapot saria iránymutatásokat. Mivel számos módja van a vallás, amelynek van egy iránymutatás a Shari'ah, de van úgy, hogy nem rendelkezik iránymutatások Shari'ah. Így, ahogyan a vallás ebbe a kategóriába tartozik, ha az innováció egy új módja, és ez nincs alapja Sharee'ah.

Azaz, az innováció egy új módja annak, hogy készült nélkül példák Shari'ah. Mivel az innováció valamit, hogy mi jött létre a Sharee'ah.

A "hasonló saria", mint egy állítás, hogy valami diada feltalálni a vallás valójában nem a Shari'ah, sőt ellentétes Shari'ah bizonyos szempontokat, mint például igényel bizonyos módon és formák, amelyek nem léteznek a Shari'ah . Szintén megköveteli, hogy bizonyos rituálék, hogy nem rendelkezések Shari'ah.

A "hogy az meghaladja a dicsőítés Istennek" kiegészíti a jelentését eretnekség. Mert ez a célja az elkövetők ilyen eretnekség. Ez azt sugallja, hogy szorgalmasan imádkozni, mert Isten teremtette az embert, csak imádják Őt említett Ő azt mondja: "És én még nem hozott létre Jinn és az ember imádni engem." (ADH-Dzariyaat: 56). Mintha az emberek, akik az eretnek nézetet, hogy a szándék az, hogy az innováció, hogy imádják az is, hogy verset. Úgy érezte, hogy amit már kikötött Shari'ah törvények és jogszabályok még nem képes elegendő, hogy ő és a hozzá túlzott és ismétlődő. [11]

Ő rahimahullah azt is feltárta, másik meghatározás: "eretnekség az út a vallás egy kitalált, hasonlít a tanítást a Shari'ah, azaz a cél megvalósítása saria, mint a cél". [12]

Ő rahimahullah meghatározása a második, hogy ez a szokás, amikor tekinteni, mint egy puszta szokás kebid'ahan nem tartalmaz semmit, de ha kész formájában imádat, illetve elhelyezni, mint istentisztelet, akkor kell kitöltenie, eretnekség. Ily módon azt jelenti, hogy akkor is ki kell összeveti a különböző definíciók léteznek. Ő ad példát szokások tartalmaznia kell az értékét az istentisztelet, mint például a vételi és eladási, házasság, válás, kölcsönzés, büntetőjog, ... mert kötik sok, per-követelményeket és a Shari'ah szabályok nem írnak újabb lehetőség egy muszlim, mint a nyers határozatot. [13]

Imam al-Hafiz Rajab Ibn al-Hanbali (d. 795 H) rahimahullah: [14]
Azt rahimahullah mondta: "A meghatározás újítás, hogy nincs jogi alapja a tanítást a Shari'ah azt jelzik, hogy annak érvényességét. Mint akinek alapja Shari'ah amely megmutatja az igazságot, akkor a saria nem minősül eretnekség, bár a nyelv mondta eretnekség. Szóval, minden olyan személy, aki feltalálja valamit menisbatkannya vallási tanításokat, de nincs alapja a vallás, hogy lehet támaszkodni, akkor az eretnekség. A tanítás az iszlám semmi köze az ilyen eretnekség. Nem volt különbség az esetek kapcsolatos hiedelmek, tettek vagy szavak, vagy szellemi születés.

Van némi története néhány Salaf Ulema akik úgy vélik, akár részlegesen járnak az eretnekség, de ez nem azt jelenti, a másik-egy innováció nyelv, nem szerint saria.

Ennek egyik példája a köszönés Omár ibn al-Khattab rahimahulla, mikor gyűjtése a muszlimokat, hogy hajtsa végre az éjszakai imákat Ramadan (Taraweeh imádság), követve az imám a mecsetben. Amikor rahimahullah ki, és látni őket imádkozni gyülekezetben. Szóval rahimahullah mondta: "A legjobb újítás, hogy ez a fajta". [15]

B. Heresy alá [16]
1. Bid'ah Haqiqiyyah
Haqiqiyyah eretnekség az eretnekség, hogy nincs utalás egyáltalán syar'i mind a Qur'aan, Sunnah vagy Ijma ". És nem érveket használja a tudósok globálisan vagy részletes. Ezért nevezik eretnekség, mert ez egy kitalált esetében vallás nélkül az előző példában. [17]

Között példákban eretnek mondván, hogy tagadják Jahmiyyah attribútumai Isten Qadariyyah eretnek, eretnek Murji'ah és mások, akik azt mondják, mindent, ami nem azt mondta a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, és társait radi anhum .

Egy másik példa a végéhez közel Istennek él a papság (a lelkész), és tartott mawlid ünnepe próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, Isra" Mi'raj és mások.

2. Bid'ah Idhafiyyah
A Idhafiyyah eretnekség az eretnekség, hogy a két oldala. Először is, van egy kapcsolat a javaslatot. Tehát ezen az oldalon róla, nem eretnekség. Másodszor, semmi köze az érvet, hanem inkább úgy, mint mi található haqiqiyyah eretnekség. Ezt tekinti egyik oldalról, mert ő hajolt a Sunnah, a Sunnah, de nézzük a másik oldalon volt eretnek nem csak alapul kétes ajánlatot.

A különbség a kettő között az, hogy a szó eredeti feltételei az érv is van hozzá. De amikor oldalról nézve az út, a természet, feltétel vagy végrehajtásának részleteit, nincs érv egyáltalán, de ha elveszi az érvet. Az ilyen eretnekség főleg fordulnak elő istentisztelet, és nem puszta szokás.

Ezen az alapon, hogy eretnekség haqiqi nagyobb bűn, mert ez közvetlenül történik az elkövető közvetítők nélkül, tiszta vétek és nagyon nyilvánvalóan már ki a Shari'ah, például üdvözlőkártyák Qadariyyah amely a jó és a rossz szerinti okból megtagadják a Hadith Ahad bizonyítékként, [18] tagadta Ijma "megtagadva khamr illegitim, mondván, hogy az imámok a Ma'shum (megőrzésre sin) [19] ... és más hasonló dolgok. [20]

Azt mondják, hogy az eretnekség az eretnekség Idhafiyyah azt jelenti, hogy nézve az egyik oldalról, de a másik oldalról disyari'atkan ő csak egyszerű vélemény. Mert az emberek, akik a legtöbb feltételek eretnekség a kategóriába személyes véleménye, és nem támasztja alá érveit mindkét oldalán. [21]

Például itt van a dhikr eretnekség jama'i. Nem kétséges, hogy dhikr javasolt iszlám jog, de ha végzett a gyülekezet, mulatós (ömlesztett) és egy hang, a gyakorlatban nem létezik, például az iszlám jog.

C. Eretnekség iszlám törvény
Valójában az iszlám vallás a tökéletes halála után a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا

"Ez a nap tettem tökéletessé az Ön számára a vallás, és Kucukupkan My szívességet nektek, és azt kell Kuridhai iszlám vallás neked." [Al-Maa-idah: 3]

Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam leszállította az összes értekezések, sem balra. Ő sallallaahu "alaihi wa sallam teljesítette a megbízást, és azt tanácsolja a népét. Kötelezettség, az egész emberiség, hogy kövesse az utasításokat, Mohamed próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, valamint az összes nyomokat a nyomokat Mohamed próféta sallallaahu" alaihi wa sallam és csúnya-csúnya-diada ügy kovácsolt. Kötelező az egész emberiség számára, hogy kövesse azt sallallaahu "alaihi wa sallam és nem tart eretnek és új kérdéseket, mint minden új vallás egy innovációs és minden innováció félrevezetés.

Nem kétséges, hogy az innováció a vallás eretnek és tisztátalan, mert a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:

إياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة.

"Légy óvatos, hogy az új kérdésekre. Mindegyik új esetek, amelyek eretnek, és minden innováció félrevezetés ". [22]

Hasonlóképpen, a szó, amit sallallaahu "alaihi wa sallam:

من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.

"Ő koholt Ngada ügyek (vallás) a miénk, ami nem része, akkor elutasítják" [23]

Mindkét fenti hadíszt azt mutatja, hogy az új esetek konfekcionált e vallás az innováció, és minden innováció eretnekség és elutasították. Bid'ah a vallás tilos. De keharamannya szintje változik attól függően, hogy a típusától eretnekség magának.

Vannak újítások, melyekkel kufr (eretnekség Kufriyah), mint például a mobil berthawaf súlyos, hogy közelebb kerüljünk a lakosok, amely áldozatokat és megfogadta, hogy a sírok, imádkozzatok hozzájuk, kérve a megváltás rájuk, valamint a vélemény Jahmiyyah, Mu'tazila és Rafidhah.

Vannak újítások vált az eszközöket politeizmus, mint például épület felett sírt, imádkozott és imádkozott a sír fölé és szakosodott imádják a sírban.

Van is egy eretnek jogszabály kemaksiyatan értékes, mint a cölibátus eretnekség, hogy az, hogy elkerüljük a házasság gyors állva a tűző forró nap, kasztrált nemi szervek azzal a szándékkal, ellenállni vágy és mások. [24]

Ahlus Sunnah megállapodtak abban, hogy szükség van, hogy kövesse Al-Korán és Sunnah szerint a megértés Salafush Salih, három generáció a legjobb (Friend, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in) tanúja volt a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallambahwa azok a legjobb az emberek. Abban is megállapodtak, a keharamannya bid'ah és minden bid'ah a félrevezetés és a pusztítás, nincs eretnekség az iszlámban hasanah.

Ibn 'Umar Rdadhiyallahu anhuma mondta:

كل بدعة ضلالة وإن رآها الناس حسنة.

"Minden innováció félrevezetés, még ha az emberek jól nézett ki". [25]

Imam Sufyan ATS-Tsaury rahimahullah (d. 161 H) [26] azt mondta:

البدعة أحب إلى إبليس من المعصية والمعصية يتاب منها والبدعة لا يتاب منها.

"A törvény az eretnekség látna szeretett az ördög, mint elkövető kemaksiyatan kemaksiyatan, és az is lehetséges, hogy megbánjuk kemaksiyatannya míg kebid'ahan nehéz elkövető megbánni kebid'ahannya". [27]

Imám Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn al-Khalaf Barbahari (ő az Imám Ahlus Sunnah wal Jama'ah idejével, meghalt th. 329 H.) rahimahullah azt mondta: "Maradj távol minden esetben legcsekélyebb eretnekség, mert az ajánlat" ah, hogy lesz egy kicsit nagy. Hasonlóan kebid'ahan történt ez a nemzet származik triviális kis dolog, mint az igazság, és így sok ember félrevezette és becsapta, és kössétek szívüket olyan nehéz kijutni a net, és végül rögzült, és úgy gondolják, hogy a vallás. Anélkül, hogy észrevennénk, lassan menyelisihi egyenes út és az iszlám ". [28]

[Másolt a könyvből Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, szerző Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, nyomtat Third 1427H/Juni 2006M]



forrás: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar