Pochopení Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
A. Definice "Aqeedah
"Aqidah (العقيدة) podle jazyka arabského (etymologie) je odvozen od slova al-'aqdu (العقد), který znamená, že pouto, na-tautsiiqu (التوثيق), což znamená víru nebo silnou víru, al-ihkaamu (الإحكام), což znamená, potvrzuje (nastavení ), a ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) se silně váže významné. [1]
Mezitím, v souladu s podmínkami (terminologie): "aqidah je víra a jistota, což bezpochyby pro ty, kteří věří.
Tak, "islámská Aqeedah je neochvějná víra a určitě Allah Subhanahu wa Ta'ala v každé exekučních povinnosti, tauhid [2], a poslouchají ho, věřit v jeho anděly, Jeho posly, Book- Jeho kniha, konec dne, dobré a špatné osud a víra ve všem, co nemá nic společného autentické informace o principech náboženství (islámské teologie), a nadpřirozené věcech, věří v to, co idžmá "(konsensus) o Salafush Salih, a všechny novinky qath'i (určitě), a to jak vědecky a amaliyah definovány podle Al-Qur'an a autentické sunny a idžmá "Salafush Salih. [3]
B. Zajímavosti: Přírodní vědy "Aqeedah [4]
"Aqidah při pohledu z pohledu sci-fit konceptu Ahlus Sunnah wal Jama'ah pokrývající témata: Jednota, Faith, islám, problém ghaibiyyaat (neviditelné věci), proroctví, osud, zprávy (o minulost a budoucnost), právní základ qath'i (pro jistotu), všechny základy náboženství a víry, včetně popření "wal Bida" na Ahl-ul-Ahwa (stoupenci vášní a inovací odborných) , všechny školy a sekty menyempal opět zavádějící a postoje k nim.
Aqidah disciplín "má název, který bude odpovídat, a jména jsou rozdílné mezi Ahlus Sunny s firqah-firqah (frakce) více.
• Pojmenování "Aqeedah z Ahlus Sunny řekl:
Mezi jmen "Aqeedah z Ahlus Sunna podle učenců je:
1. Al-Iman
"Aqeedah se také nazývá al-Iman, jak je uvedeno v Al-Qur'an a hadith Proroka, nechť 'alejhi wa salam, as" Aqeedah diskutovat šest pilířů víry a záležitosti s ním související. Vzhledem k tomu, zmínky o al-Iman ve slavné hadísu známé jako Hadith Jibril Alaihissallam. A učenci Ahlus Sunny často zmiňují pojem "Aqeedah al-Iman ve svých účetních knihách. [5]
2. "Aqidah (I'tiqaad a" Aqaa-id)
Učenci Ahlus Sunna je často nazýván věda "Aqeedah, pokud jde o" Aqeedah Salaf:. "Aqidah Ahl al-I'tiqaad Atsar a ve svých knihách [6]
3. Jednota boha
"Aqeedah z tawheed jako pojmenovaný diskuse se točí kolem tawheed nebo pengesaan k Bohu v Rububiyyah, Uluhiyyah a Asma 'wa Shifat. Tak, studium vědy Aqeedah tawheed "z nejušlechtilejší a hlavní cíl. To je důvod, proč je věda nazývána vědou tawheed obecně podle Salaf učenců. [7]
4. As-Sunna
Sunna znamená cestu. "Aqeedah Salaf As-Sunna vyzval své stoupence, aby se cestou pořízena proroka, nechť 'alejhi wa salam, a jeho společníci v dané věci Radi anhum" aqidah. A to je termín termín známý (populární) v prvních třech generacích. [8]
5. Islámská teologie a Ushuluddiyanah
Usul znamená Faith pilíře, pilířů islámu a qath'i problémů a otázek, které se staly konsensus učenců. [9]
6. Akbar Al-Fiqhul
To je další jméno islámské teologie a opak al-Fiqhul Ashghar, sbírka zákonů ijtihadi. [10]
7. Ash-Shariah
Jde o to, že všechno, co bylo nastaveno v Alláha a Jeho posel ulic forma průvodce, a to zejména a nejzákladnější je Ushuluddin (otázky "Aqeedah). [11]
To je nějaký jiný název vědy "Aqeedah z nejznámějších, a někdy přidání Ahlus Sunny názvem" Aqeedah je s názvy používaných Ahlus sunny, jako většina toku Asyaa'irah (Asha'ira), zejména odborníků z hadísů mezi je.
• Pojmenování "Aqidah Podle firqah (sekta) Ostatní:
Tam jsou některé další výrazy používané v firqah (sekta), než Ahlus sunny jako název aqidah věda ", a z nichž nejznámější je:
1. Věda Kalam
Pojmenování je známá po celém MU-takallimin teologické proudu (pengagung věda Kalam), jako je tok Mu'tazilites, Asyaa'irah [12], a skupina, která jde ruku v ruce s nimi. Toto jméno by nemělo být použit, protože samotná věda Kalam merupa už nová věc a má diada-invent princip taqawwul (něco říct) jméno boha není založena na vědě.
A ban bolehnya název na rozdíl od metodiky používané Salaf badatelům v definování aqidah problémy, ".
2. Filozofie
Tento termín je používán filozofy a lidi v souladu s nimi. To je název, který by neměl být používán v "aqidah, protože základní filozofie, která je imaginární, racionalita, beletrie a pověry názory o věcech neviditelných.
3. Tashawwuf
Tento termín je používán některými z Shufi, filosof, orientalista a lidé v souladu s nimi. Toto je název, který by neměl být používán v 'aqidah, protože se jedná o pe-namaan nové znovu diada kovárna. Obsahuje Shufi delirium, pohledávky a doznání jejich pověry používané jako odkaz na "aqidah.
Naming Tashawwuf a Shufi není známo na začátku islámu. Pojmenování je slavný (tam) po tom, nebo se dostat do islámu od náboženských učení a víry než islámu.
Dr. Shabir Tha'imah komentoval ve své knize, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Je jasné, že Tashawwuf ovlivněny života křesťanských duchovních, chtějí nosit oblečení z vlny a bydlí v klášterech, a to je obrovský. Islám se rozhodl tento zvyk, když vydal všechny země k monoteismu. Islám dává dobrý vliv na životy a zlepšení postupů uctívání špatných lidí před islámem. "[13]
Shaykh Dr. Ihsan Divine Zahir (. D. 1407 H) rahimahullah řekl Wal Mashaadir jeho na-Tashawwuful-Mansya ': "Podíváme-li se pozorně o učení první a poslední Shufi (později), jakož i stanoviska jsou uvedeny a uznány jejich v knihách Shufi oba starý a nový, budeme jasně vidět, že velký rozdíl mezi učením Shufi na Al-Koránu a Sunny. Tak i my jsme nikdy neviděl žádné semena Shufi v způsobu života alejhi proroka, nechť "wa salam a jeho společníci Radi anhum, jsou (jako nejlepší) možnost Alláh ze služebníků Svých (po Proroci a apoštolové). Místo toho, můžeme vidět, že učení Tashawwuf převzaty z křesťanských kněží, Brahmin, hinduistické, židovské, buddhistické a všechny zuhudan, popel-Syu'ubi koncept v Zoroastrianism v Íránu, který je na počátku období Shufi, Ghanusiyah, řecké, a myslel Neo -Platonism, který byl dělán lidmi Shufi později. "[14]
Šejch 'Abdurrahman al-Vice rahimahullah řekl ve své knize, Mashra'ut Tashawwuf: "Jistě je to podvod Tashawwuf (zrada) nejhrůznějších a trestuhodné. Shaytan učinil služebníkem Alláha podvedeni ho a bojovat proti Alláha a Jeho Posla, nechť 'alejhi wa salam. Opravdu Tashawwuf je (jako) pod záminkou, že on byl viděn jako Zoroastrian expert uctívání, dokonce záminkou všech nepřátel tohoto náboženství. Při důkladnější posouzení, bude zjištěno, že v učení Shufi jsou učení Brahmanism, buddhismus, Zoroasterisme, Platoisme, judaismus, křesťanství a pohanství. "[15]
4. Ilaahiyyat (teologie)
Illahiyat je studium "Aqeedah s metodikou filozofie. To je jméno používané mutakallimin, filozofy, orientalisty a jejich následovníků. To je také pojmenování je chyba, že tyto názvy by neměly být používány, protože znamenají filosofy a filozofické vysvětlení o mutakallimin Alláha Subhanahu wa Ta'ala podle jejich vnímání.
5. Za síle přírody metafyzické
Termín je používán filozofy a západních spisovatelů, stejně jako ty, které jsou v souladu s nimi. Tento název by neměl být používán, protože je založena pouze na lidské myšlení sám a proti Al-Koránu a Sunny.
Mnoho lidí, kteří volají, co oni věří a zásadami či nápady, které vyznávají víru, i když je to false (bathil) nebo nemají žádný základ (argumenty) "aqli a naqli. Opravdu "aqidah, který má skutečný chápání" Aqeedah z Ahlus sunna wal Jama'ah jsou vyráběny z Al-Qur'an a hadith Proroka, nechť 'alejhi wa salam Saheeh a idžmá "Salafush Salih.
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
Definice Salaf, Ahlus Sunnah wal Jama'ah Definition
Aqeedah definice "Ahlus sunna Wal Jama'ah
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
C. Definice Salaf (السلف)
Podle jazyk (etymologie), Salaf (السلف) se rozumí bývalý (předky), starší a více proudu. [1] Salaf znamená jeho předchůdci. Pokud se říká, (سلف الرجل) někdo Salaf, což znamená, oba rodiče, kteří mu předeslali. [2]
V souladu s podmínkami (terminologie), slovo Salaf znamená první generace a nejlepší z Ummah (Muslim), který se skládá z Sahaba, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in a imámy dopravce pokyny na tři období (generace / budoucí) první byli poctěni Alláhem Subhanahu wa Ta'ala, jako slova alejhi proroka, nechť 'wa salam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"Nejlepší muž je v mé době (tj. doba společníků), pak další (Tabi'in období), pak další (období tabi'ut Tabi'in)." [3]
Podle al-Qalsyani: "Salafush Salih byla první generace tohoto ummy velmi hluboké pochopení pro přírodní vědy, které následovat proroka, nechť 'alejhi wa salam a udržet sunny. Bůh vyvolil, aby doprovázel svého proroka, nechť 'alejhi wa sallamdan narovnal své náboženství ... "[4]
Shaykh Mahmud Ahmad Khafaji řekl ve své knize al-'Aqiidatul Islamiyyah Bainas Salafiyyah wal Mu'tazilah: "Stanovení termínu Salaf nestačí pouze omezenou dobu, by měla i odpovídat Al-Koránu a Sunny podle chápání Salafush Salih (o "aqidah, manhaj, mravnosti a mystika-zadržovaný.). Každý, kdo si myslí, že v souladu s Al-Qur'an a Sunna "aqidah, podle chápání práva a suluknya Salaf, pak to je voláno Salafi když vzdálené místo a jiný čas. Místo toho, kdo porušuje stanovisko Al-Koránu a Sunny, pak není Salafi, i když žil v době Přátelé, Ta-bi'in a tabi'ut Tabi'in. [5]
Penisbatan nebo slovo Salaf jako-Salafiyyuun nezahrnuje případy kacířství, ale je to penisbatan penisbatan syar'i jako osoba připisuje se do první generace tohoto ummy, totiž Sahaba, a tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus Sunnah wal Jama'ah řekl také jako-Salafiyyuun, protože sledovat manhaj z Přátel a Salih Salafush tabi'ut Tabi'in. Pak se všichni, kdo šli v jejich stopách a spustit jejich manhaj v všech dob, oni jsou nazýváni Salafis, jako připsaný k Salaf. Salaf není skupina nebo třída, jak ji chápe většina lidí, ale je to manhaj (žije v aqidah vzduch-systému ", uctívání, rozsuzovat, morální a jiné), která je povinná pro každého muslima. Tak, pochopení Salaf připsal lidí, kteří udržují bezpečnostní "aqeedah a manhaj provedeno v souladu s tím, co prorok, nechť 'alejhi wa salam, a jeho společníci Radi anhum před nepokoji a sváru. [6]
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah (. D. 728 H) [7] řekl: "To není ostuda lidí, kteří se objevili manhaj Salaf a člověk připisuje se na Salaf, nebo dokonce povinnost ji přijmout jako takové manhaj Salaf není nic jiného než pravdu." [8 ]
D. Definice Ahlus sunna wal Jama'ah
Ahlus Sunnah wal Jama'ah jsou:
Ti, kteří se to, co vůbec pořízena alejhi proroka, nechť "wa salam, a jeho společníci Radi anhum. Volal Ahlus Sunnah, protože silné (oni) držet a berittiba "(následovat) Sunna Proroka, nechť 'alejhi wa salam, a jeho společníci radi anhum.
As-Sunna podle jazyka (etymologie) je cesta / cesta, ať už je to dobré nebo špatné způsobem. [9]
Zatím, podle vědců, Aqeedah (terminologie), je-Sunna je průvodce, který byl proveden v proroka, nechť 'alejhi wa salam, a jeho společníci, a to jak o vědě, i'tiqad (víry), slovo a skutek. A to je Sunna je třeba dodržet, ti, kteří ho následovali být chválen a kritizoval ty, kteří by menyalahinya. [10]
Pochopení As-Sunna Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Sunna je pořízena silnici, zahrnuje držet toho, co je realizován proroka, nechť 'alejhi wa salam a jeho nástupcům, kteří vedeni a rovné tvoří i "tiqad (přesvědčení), slova a skutky. To je perfektní Sunna. Proto byla předchozí generace není jmenován Salaf As-Sunna, kromě toho, co se zabývá třemi aspekty. To je vyprávěn z imáma Hasana al-Basri (d.. 110 H), Imam al-Auza'i (d.. 157 H) a imáma Fudhail bin 'Iyadh (d.. 187 H). "[11]
Volal al-Jama'ah, protože jsou spojeni v pravdě, nechci berpecah-strany v náboženských záležitostech, shromážděné v rámci vedení imámů (dodržování) al-Haqq (pravda), nedostanete se z jejich sboru a sledovat, co se stalo Ummah Salaful dohoda. [12]
Jama'ah podle Aqeedah učenci "(terminologie) je první generace tohoto ummy, tedy společníci, tabi'ut Tabi'in stejně jako ti, kteří následují v dobrotě až do dne vzkříšení, jak je shromáždili na pravdě. [13]
Imám Abu Samma rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) řekl: "Aby se držet na shromáždění, záměrem je držet se pravdy a sledovat jej. Přestože přenášení bit a Sunna, že menyalahinya hodně. Vzhledem k tomu, pravda je to, co se děje v shromáždění první, který nesl Proroka, nechť 'alejhi wa salam, a jeho společníci bez předchozího upozornění na osoby, které se odchylují (commit lež) po nich. "
Jak již bylo uvedeno Ibn Mas'ud Radi anhu: [14]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah je po pravdě, i když jste sami." [15]
Takže, Ahlus Sunna wal Jama'ah jsou ty, které mají povahu a charakter následovat Sunna alejhi proroka, nechť "wa salam a vyhnou nových věcech a inovací v náboženství.
Vzhledem k tomu, že jsou ti, kteří ittiba "(následovat) k Sunny Proroka, nechť 'alejhi wa salam a postupujte Atsar (trace Salaful Ummah), tak oni jsou také nazýváni Ahlul hadith, Ahlul Atsar a Ahlul Ittiba". Kromě toho jsou také řekl, aby byl ath-Thaa-ifatul Manshuurah (třída dostane za pomoci Alláha), al-Firqatun Naajiyah (Sect), Ghurabaa "(cizinec).
O ath-Thaa-ifatul Manshuurah, proroka, nechť 'alejhi wa salam air-slovo:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Tam byla vždy stranou mého komunity, jenž vždy prosazovat Boží přikázání, neublíží ti, kteří nemají pomáhat jim, a lidé, které menyelisihi až přišel Boží přikázání a zůstat na vrcholu cestě." [16]
On al-Ghurabaa ", prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"Islám původně cizí, a musí vrátit jako cizinci jako první, pak štěstí pro al-Ghurabaa" (cizinci). "[17]
Zatímco význam al-Ghurabaa "je, jak je vyprávěn" Abdulláha ibn 'Amr ibn al-`anhu radi, když jeden den proroka, nechť' alejhi wa salam vysvětlil význam al-Ghurabaa", on nechť 'alejhi wa salam řekl:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Lidé, kteří uctívá ve středu mnoha lidí, kteří jsou chudí, ti, kteří neposlouchají je více než řídit se jimi." [18]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam také řekl o smyslu al-Ghurabaa ":
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"To je, lidé jsou vždy zlepšit (umma) uprostřed ničení lidských bytostí." [19]
V jiném vyprávění uvedeno:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"To, že lidé, kteří opravit Sunna (Sunnah z alejhi proroka, nechť 'wa salam) po zničené člověka". [20]
Ahlus Sunnah, ath-Tha-IFAH al-Mansurah a al-Firqatun Najiyah všichni říkali Ahlul hadith. Zmínka o Ahlus Sunna, ath-Thaifah al-Mansurah a al-Firqatun Najiyah Ahlul hadíth něco slavný a známý od generace Salaf, protože zmínka o ní je požadavek textů a v souladu s podmínkami a realitou. To je vyprávěn s isnaad Saheeh z imámů, jako například: "Abdullah Ibn al-Mubarak:" Ali Ibn Madini, Ahmad ibn Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan a další, رحمهم الله [21].
Imam Shafi'i [22] (. D. 204 H) rahimahullah řekl: "Když vidím odborníka hadith, jako kdybych viděl jeden z společníků alejhi proroka, nechť" wa salam, doufejme, že Alláh odmění nejlepší na ně. Byly vedení specifika náboženství pro nás a povinné na nás jim poděkovat za jejich úsilí. "[23]
Imám Ibn Hazm Azh-Zhahiri (. D. 456 H) rahimahullah vysvětluje Ahlus sunna: "Ahlus sunna, že jsme se zmínili, že je Ahl-ul-Haqq, zatímco navíc jsou Ahlul Bid'ah. Neboť to je Ahlus Sunnah z Sahaba Radi anhum a každý, kdo za nimi z Tabi'in manhaj zvolen, pak ashhaabul hadith a kdo je následovali od právníků z každé generace až do naší doby, stejně jako laiků, kteří následují jsou buď na východě nebo na západě. "[24]
E. Historie vzniku Ahlus sunna wal období Jama'ah
Pojmenování termín Ahlus sunna byl asi od první generace islámu v období vznešeného Boha, generace společníků, Tabi'in a Tabiut Tabi'in.
"Abdulláha ibn 'Abbaas anhuma [25] řekl při výkladu slovo Boha Všemohoucího:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"V den, kdy se v té době byly bílé tváře záře, a některé černé tvář ponuře. Pokud jde o lidi, kteří se potýkají ponuré černé (kdo řekl): "Proč jsi nevěřící poté, co své víře? Z tohoto důvodu se cítil muka, způsobila nedůvěru, že "" [Ali 'Imran: 106].
"Bílé lidé čelí, jsou Ahlus Sunnah wal Jama'ah, zatímco černá tvář jsou Ahlul Bid'ah a zavádějící." [26]
Pak termín Ahlus Sunna následuje většinou učenců Salaf رحمهم الله, mezi nimi:
1. Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), řekl: "Když jsem byl informován o smrti jednoho z Ahlus sunny, jako kdyby chybí jeden z mých končetin."
2. ATS-Tsaury rahimahullah Sufyan (. D. 161 H) řekl: "Já wasiatkan vás držet Ahlus sunny dobře, protože jsou al-ghurabaa". Jak Ahlus Sunnah wal Jama'ah nejméně. "[27]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [28] (. D. 187 H) řekl: "... říká Ahlus Sunna: Víra je víra, slova a skutky."
4. Abu 'Ubaid al-Kásim ibn Sallam rahimahullah (. Živá th 157-224 H) řekl ve své knize Muqaddimah al-Iimaan [29]: "... A skutečně, pokud se mě ptáte víře, zpochybňuje lidi dokonalosti víry, růst a ztráta víry, a říkáte, jak chcete-li vědět, víru podle Ahlus Sunny způsobu ... "
5. Imám Ahmad bin Hanbal rahimahullah [30] (. Živá th 164-241 AH), řekl ve své knize Muqaddimah, As-Sunna: "Tyto školy ahlul" ilmi, popel-haabul atsar a Ahlus Sunnah, oni jsou známí jako stoupenci sunny nechť "alejhi wa salam, a jeho společníci, od doby Sahaba Radi anhumg až v současné době ..."
6. Imám Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) řekl: "... Pokud jde o právo na slov přesvědčení, že věřící budou vidět Boha v den zmrtvýchvstání, pak je to to, co naše víra v Boha s ním, a víme, že Ahlus Sunnah wal Jama'ah našel obyvatelé nebes uvidí Boha v souladu s původní poselství alejhi proroka, nechť "wa salam." [31]
7. Imám Abu Ahmad ibn Muhammad Ja'far ath-Thahawi rahimahullah (live th. 239-321 H). Říká, že v "aqidahnya slavný dané knihy Muqaddimah (al-'Aqiidatuth Thahaawiyyah):" ... To je vysvětlení "Aqeedah z Ahlus sunna wal Jama'ah."
S penukilan, pak je nám jasné, že Ahlus Sunna lafazh již známé mezi Salaf (brzy generace této ummy) a učenců poté. Termín Ahlus Sunna je absolutní termín na rozdíl od slova Ahlul Bid'ah. Učenci Ahlus Sunny písemné vysvětlení "Aqeedah z Ahlus Sunna, že Ummah ideologie" aqidah je správné a rozlišovat mezi nimi a Ahlul Bid'ah. Jak bylo provedeno Imam Ahmad bin Hanbala, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi a další.
A také jako vyvrácení pro ty, kteří tvrdí, že pojem Ahlus Sunna byl nejprve používán skupinou Asha'ira, zatímco Asha'ira vyskytuje ve 3. století a 4. Hijriyyah. [32]
V podstatě, není Asha'ira připsat Ahlus sunny, protože některé základní rozdíly v principech, včetně:
1. Menta'wil Asha'ira atributy Alláha Ta'ala, vzhledem k tomu, Ahlus Sunna definovat atributy Boha, jak jsou definovány v Boha a posla Jeho, jako istiwa "přírody", tvář, ručná, Al-Korán-an Kalamullah, a další.
2. Asha'ira se zabýval vědou o Kalam, učenci Ahlus Sunny zatímco odsoudil vědu Kalam, jako vysvětlení Imam SHAFI'I rahimahullah když odsoudí vědu Kalam.
3. Asha'ira odmítnout autentické zprávy o atributech Boha, odmítají ji s rozumem a qiyas (analogie) je. [33]
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
Pravidla a principy Ahlus sunna Wal Jama'ah při přijímání a používání důkazů
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
1. Zdroj "Aqeedah je kniha Alláha (Al-Qur'an), Sunna Proroka, nechť 'alejhi wa salam jsou platná a idžmá" Salafush Salih.
2. Každý z Sahih Sunny z alejhi proroka, nechť "wa salam, musí být přijata, ačkoli jeho Munday. [2]
Alláh Všemohoucí praví:
وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا
"A co je dáno jest apoštol, tak to přijmi. A cokoli, co zakazuje vás, nechte ji "[Al-Hashr: 7].
3. , Že odkaz v pochopení Al-Koránu a Sunny jsou texty (text Al-Korán, a hadith), které vysvětlují, pochopení Salafush Sálih a imámy, která následovala v jejich stopách a vidět skutečný význam arabského jazyka . Pokud je to správně, pak je nesporné už s věcmi ve formě pravděpodobnosti podle jazyka.
4. Hlavními principy náboženství (islámská teologie), vše popsal alejhi proroka, nechť "wa salam. Každý, kdo není způsobilý držet něco nového, což žádné předchozí příklady, natož říct, že to je součástí náboženství. Alláh zdokonalil své náboženství, je prorocké zjevení byl odpojen a uzavřela, neboť slovo Alláh Subhanahu wa Ta'ala:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
"Tento den jsem zdokonalil pro vás vaše náboženství, a mají Kucukupkan mou přízeň k vám, a mají být Kuridhai islám náboženstvím pro vás." [Al-Maa-idah: 3]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.
"Ti, kdo vymyslel poměr (náboženství) naše, něco, co není její součástí, pak skutky zamítnut." [3]
5. Se vzdal (taslim), submisivní a poslušný Boha a posla Jeho, duchovní a fyzické. Neodmítají nic z Al-Qur'an a autentické sunny, (buď odmítnout jej) a qiyas (analogie), pocity, Kashef (osvětlení nebo odhalení tajného nadpřirozený závojem něco), slova o šejka, nebo stanoviska kněží a další.
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Ale ne, váš Pán, jsou (ve skutečnosti) nevěří, dokud vás soudce v případě, že se liší, pak nemají žádné výhrady ve svých srdcích proti rozhodnutí, že jste dal, a dostávají naplno." [-Nisaa ": 65]
Také slovo Alláh Subhanahu wa Ta'ala:
وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا واتقوا الله إن الله شديد العقاب
"Co je dáno apoštola pak přijmout. A to, co on zakáže potom odejít, a bertaqwalah Bohu. Amen Alláh je přísný v trestání "[Al-Hashr: 7].
6. Proposition "aqli (smysl) by odpovídalo skutečné Proposition naqli (Nash Saheeh). Něco qath'i (konečný) ze dvou argumentů, není v rozporu ani věčně. Pokud se zdá, že rozpory mezi nimi, pak argument naqli (verš nebo hadith) by měla mít přednost.
7. Prorok, nechť 'alejhi wa salam byl Ma'shum (Bůh zachovalé z chyb) a Sahaba radi Allah anhum celkové zbavena dohody o chybě, jako slova proroka, nechť' alejhi wa salam:
إن الله تعالى قد أجار أمتي من أن تجتمع على ضلالة.
"Alláh Všemohoucí chráněny můj Ummah montáže (dohodě) na špatné vedení." [4]
Ale osobně, žádná z nich není Ma'shum. Pokud existují rozdíly mezi imáma nebo jiné, než jsou, a pak případ se vrací ke Knize Alláha a Sunna alejhi proroka, nechť "wa salam odpustit těm, kteří špatně, a že on byl zaujatý jak ijtihad.
8. Argumentovat v náboženských záležitostech je opovrženíhodné, ale mujadalah (argumentovat) s tím, jak dobře to masyru'ah (disyari'atkan). V případě, že je jasné, (žádné argumenty a svědectví v Al-Koránu a Sunny) je zakázáno vleklých dlouhé rozhovory o tom, pak musí následovat stanovy a od jeho zákazu. A zajistí, aby pryč dlouhých rozhovorů, které není věda muslimský o nich (např. povaha boha, qadha "a Qadar, o duchu a jiní, který potvrdil, že součástí věci Alláha). Dále by mělo dát záležitost Alláha Všemohoucího.
Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل, ثم تلا: ما ضربوه لك إلا جدلا
"Nejedná se o lidi na scestí poté, co Bůh dal tipy na ně, pokud se jim líbí, že argumentuje, pak nechť 'alejhi wa salam recitoval verš:" ... Nedávají to pro vás, ale podobenství popřel jakýkoli záměr ... "" [Az -Zukhruf: 58] [5]
9. Muslimové musí vždy následovat manhaj (metoda) Al-Koránu a Sunny odmítla něco, co se týče "aqeedah a při vysvětlování problému. Proto by člověk neměl být odměněn z kacířství kacířství znovu, by neměla být odepřena nedostatek přehnané nebo jinak. [6]
10. Každý nový případ, který tam předtím nebyl, je inovace v náboženství. Každý inovace je mylné a každý mylné jeho místo v pekle.
Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
كل بدعة ضلالة وكل ضلالة فى النار.
"Každý inovace je mylné a každý mylné jeho místo v pekle." [7]
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
Každý Které Saheeh Sunnah pocházející z Messenger být přijata, i přes jeho nedělní
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
Ahad hadith je hadís, který nesplňuje požadavky mutawatir hadith nebo nesplňuje některé z požadavků mutawatir. [1]
Učenci tohoto Ummah v každé generaci, z nichž oba říkají, že ahad hadith ukazuje se domnívá, vědu a tvrdí, že ahad hadith ukazuje Zhann, že berijma "(souhlasím), že je nezbytné cvičit Ahad hadith. Neexistuje žádné pochyb mezi nimi, ale malá skupina, která se nepočítá, jako Mu'tazila a Rafidhah. [2]
Shaykh Muhammad al-Amin bin Muhammad Mukhtar Ash-Syinqithi rahimahullah (. D. 1393 AH) řekl: "Věz, že výzkum, který bychom neměli odchylovat od výsledků, které hadith ahad hadith musí být uskutečněna na problémy Ushuluddin, když byla pořízena a praktikuje právních problémů / Furu ". Takže, co přichází z alejhi proroka, nechť 'wa salam s isnaad Saheeh z atributů Boha, musí být přijata a věřil v přesvědčení, že vlastnosti v souladu s Nejvyšším Mahasempurnaan a všechny jeho velikosti jako jeho slovo :
ليس كمثله شيء وهو السميع البصير
"... Není nic podobného k Němu. A On je All-slyšení, Mahamelihat "[Ash-Syuura: 11].
Tak si uvědomit, že použití teologů a následovníků, že ahad hadísy, že není přijatelné, které mají být použity jako argumenty ve věcech "aqeedah jako o atributy Alláha, protože Ahad hadísy neprokázaly jistá věc ale Zhann (údajné) jako záležitost "aqeedah musí obsahovat přesvědčení. Jejich řeč je bathil a odmítl. A jako důkaz nepostačuje tohoto argumentu vyžaduje, aby kebathilannya odmítnout autentické vyprávění pocházející od alejhi proroka, nechť "wa salam práva z důvodu sám." [3]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam, je nejlepší arabský jazyk uživatele a terfasih, on byl obdařen jawaami'ul Kalim (schopnost odhalit význam věty, kde pevné, a význam věty) a přidělen k doručit. Tak, to může být představit, jak syar'i nebo "aqli-že, nechť 'alejhi wa salam by nechal záležitost" aqeedah stává vágní a plný pochybné, protože "Aqeedah je nejdůležitější část celého souboru náboženských učení. Takže když mu vysvětlil problém Furu "v detailu, to je nemožné j neudělal totéž o vydávání Usúle (jistiny). [4]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam vysvětlil problém Usúle ("Aqeedah) a detaily (detail) velmi jasně. Proto muslim musí přijmout to, co přichází z alejhi proroka, nechť "wa salam ačkoli míra hadith je ahad, nedosahující mutawatir. Imám Ahmad rahimahullah řekl: ". Ti, kdo odmítají hadith o alejhi proroka, nechť" wa salam, a on byl na pokraji zkázy "[5]
FIVE PRAVIDLA VYSVĚTLENÍ: odevzdáte (Taslim), dodržujte a řiďte se pouze na Boha a posla Jeho V lLahir A Bathin. Nemůže odmítnout něco z Al-Korán, a Sunna Saheeh, (oba odmítnout It) S qiyas (analogie), Pocity, Kashef (Zjevení Grooming tajemství osvětlení nebo něco Ghaib), Speech Shaikh, Or Názory kněží a ostatní. "
Imám Muhammad Ibn Shihab az-Zuhri rahimahullah (. D. 124 H) řekl:
من الله الرسالة, وعلى الرسول البلاغ, وعلينا التسليم.
"Dej Bůh, pojednání (poslal apoštoly), povinnost apoštola komunikuje zprávu, a naší povinností je předložit a poslouchat." [6]
Povinnost muslima je submisivní a taslim je perfektní, a podléhá jeho rozkazy, obdržel zprávu, že vyšel z jeho j s recepcí plného odůvodnění, by neměly být proti tomu, co přijde od Boha a posla Jeho, nechť 'alejhi wa salam bathil slova, věci, které jsou pochybné a nejisté, a tam může také být porovnána se slovy jednoho muže.
Surrender, odevzdání a poslušnost příkazu Alláha a Jeho Posla, nechť 'alejhi wa salam, je povinností muslima. Poslouchejte Boha a posla Jeho, je absolutní. Poslušnost alejhi proroka, nechť "wa salam znamená poslušnost Alláh Všemohoucí.
Alláh Všemohoucí praví:
من يطع الرسول فقد أطاع الله ومن تولى فما أرسلناك عليهم حفيظا
"Ten, kdo poslouchá Messenger, on skutečně poslechl Alláha. A ti, kteří odvrátili (z poslušnosti), pak nemáme vás poslal, abyste se jejich brankáři "[-Nisaa": 80].
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Ale ne, váš Pán, že (téměř) žádné vzduchové-víru, dokud vás soudit v případě, že se liší, pak nemají žádné výhrady ve svých srdcích proti rozhodnutí, že jste dal, a dostávají naplno." [- Nisá ": 65]
إنما كان قول المؤمنين إذا دعوا إلى الله ورسوله ليحكم بينهم أن يقولوا سمعنا وأطعنا وأولئك هم المفلحون
"Reakce věřících, když jsou povoláni k Alláhovi a jeho poslovi, že apoštol rozhodnout mezi nimi jsou ostatní:." Slyšeli jsme a uposlechli jsme. "A jsou ty šťastné" [-Nuur: 51 ]
Také slovo Alláh Subhanahu wa Ta'ala:
وما كان لمؤمن ولا مؤمنة إذا قضى الله ورسوله أمرا أن يكون لهم الخيرة من أمرهم ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضلالا مبينا
"A to není vhodné pro věřícího člověka a nikoliv (také) pro věřící žena, když Alláh a Jeho posel se stanoví statut, že je tam těch možností (ostatní) o jejich záležitosti. A kdo neposlechne Boha a posla Jeho, pak opravdu on byl zavádějící, areál zjevně nesprávného "[Al-Ahzaab: 36].
Sluha Ušetřilo by se od trestu Alláha Subhanahu wa Ta'ala když mentauhidkan Alláh s upřímností a ittiba "na proroka, nechť 'alejhi wa salam. Nesmí se na něco jiného než on, nechť 'alejhi wa salam jako práva bouracích a neměly by být rádi, že zákony jiné než zákony on nechť' alejhi wa salam. Ať Alláh a Jeho Posel, nechť 'alejhi wa salam rozhodla, že nebude možné popřít s názorem učitele, kněze, qiyas a další.
Ve skutečnosti by muslim nepřežil svět a dále, než se předloží k Alláhovi a Jeho posel, nechť "alejhi wa salam, a dát to, co není jasné, pro ty, kteří ho znají. To znamená, že předloží znění Al-Koránu a Sunny. Ne proti pena'wilan poškozených, pochybné, pochybnosti a názory lidí.
Tam je historie, to je, když někteří společníci Proroka, nechť 'alejhi wa salam seděl u domu proroka, nechť' alejhi wa salam, náhle mezi nimi je zmínka o jednom z veršů Al-Qur'an, pak bojují takže nahlas, pak prorok, nechť 'alejhi wa salam v hněvivým a červené v obličeji, házení prachu, jak řekl:
مهلا يا قوم, بهذا أهلكت الأمم من قبلكم, باختلافهم على أنبيائهم, وضربهم الكتب بعضها ببعض, إن القرآن لم ينزل يكذب بعضه بعضا, بل يصدق بعضه بعضا فما عرفتم منه, فاعملوا به, وما جهلتم منه فردوه إلى عالمه.
"Uklidni se, můj lide! Opravdu, jak boj takhle zdevastovala národy před tebou, a sice jejich menyelisihi své proroky a tvrdí, že většina knihy je v rozporu s některými z ostatních. Pamatuj! Vskutku, Al-Korán-není až popírají některé na straně druhé, dokonce i verše Al-Qur'an ospravedlnit některé na straně druhé. Vzhledem k tomu, že je to to, co už víte, a pak amalkanlah a co neznáte Commit vědět. "[7]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
المراء في القرآن كفر.
"Dohadování o vydání Al-Koránu-je kufr." [8]
Imam ath-Thahawi (d. 321 H). Rahimahullah řekl: "Ti, kdo se snaží učit zakázané znalosti, nikoli obsah porozumění ke kapitulaci (Al-Koránu a Sunny), znalost naučil, že by zavřel silnici pro něj o čistotě monoteismu, čistoty vědy a právo víry ". [9]
Toto vysvětlení je smysluplné, přísná omezení mluví o náboženských záležitostech bez vědomí.
Muž, který mluví bez znalostí, by nic jiného následovat své touhy. Alláh Všemohoucí praví:
ولا تقف ما ليس لك به علم إن السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسئولا
"A ne sledovat, co nemáte znalosti. . Opravdu, sluch, zrak a srdce, to vše budou muset accountabil-gungjawabannya "[Al-Israa": 36]
ومن أضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله إن الله لا يهدي القوم الظالمين
"... A kdo je víc bloudí než ten, kdo následuje své touhy nesmí přijímat žádné pokyny od Boha. Bůh nedává klíč k nespravedlnosti "[Al-Qasas: 50].
ومن الناس من يجادل في الله بغير علم ويتبع كل شيطان مريد كتب عليه أنه من تولاه فأنه يضله ويهديه إلى عذاب السعير
"A lidstva je spor o Bohu bez vědomí, a následuje každý Shaytan je zlo, nastavte proti Shaytan je, že ti, kdo si přátele s ním, bude mu zavádějící, a přivedli ho k trápení pekla." [Al-Hadždž : 3-4]
Alláh Všemohoucí praví:
قل إنما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن والإثم والبغي بغير الحق وأن تشركوا بالله ما لم ينزل به سلطانا وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون
"Rci:" Rabbku pouze zakázané akt obscénnosti, viditelných i skrytých, a za-made hřích, porušují lidská práva v rozporu s právem, (nedej) Alláhu s něčím, co Bůh neprohrálo, a důkazem (zakázáno) . vůči Bohu cokoliv invent, že nemusíte vědět "" [al-A'raf: 33]
Když Prorok, nechť "byla alejhi wa salam ptal dětí v musy-rikin, který zemřel, když nechť 'alejhi wa salam odpověděl:
والله أعلم بما كانوا عاملين.
"Je to Alláh, kdo ví nejlépe, co mají udělat." [10]
Abu al-Bahili Umamah Radi anhu, řekl, že Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل.
"Nejedná se o lidi budou ztraceny poté, co dostal pokyny, pokud nejsou mezi tvrzením, zvyku."
Pak nechť 'alejhi wa salam přednesl slova všemohoucího Boha:
ما ضربوه لك إلا جدلا بل هم قوم خصمون
"... Nedávají to pro vás, ale podobenství popřel jakýkoliv úmysl, ve skutečnosti jsou jen lidé, kteří milují bojovat ..." [Az-Zukhruf: 58] [11]
Od "Aisha Radi anhuma, [12] řekl:" Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
إن أبغض الرجال إلى الله الألد الخصم.
"Opravdu Bůh je nejvíce nenáviděný muž nejvíce usilovně popíral." "[13]
Není pochyb o tom, že lidé, kteří nemají taslim na alejhi proroka, nechť "wa salam, to byla snížena tauhidnya. Lidé, kteří říkají, že ra'yunya (logika), touhy nebo taqlid s někým, kdo má ra'yu a dodržovat touží, aniž by vedení od Boha, pak snížil tauhidnya podle úrovně daleko je od islámu podaná alejhi proroka, nechť 'wa salam . Opravdu, on dělal boha kromě Alláha Ta'ala.
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون
"A už jsi někdy viděl lidi, kteří dělají své touhy jako bůh, a Bůh ať zabloudit na základě svých znalostí a Alláhem stanovila těsnění slyšení a srdce a dát kryt na jeho pohled. Takže, kdo mu vodítko po Bohu (ať na scestí). Tak, proč si vzít poučení "[Al-Jaatsiyah: 23]? [14]
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
Proposition "aqli (Intellect) Pravá Bude hodící se k Vašemu argumentu Naqli / Nash Shahih
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
Slovo "Aql v arabštině (etymologie) má několik významů, [1], včetně: Ad-diyah (pokuty), al-hikmah (moudrost), husnut tasharruf (dobré nebo vpravo). Z hlediska (terminologie): "AQL (dále jen písemná důvod) se používá pro dva smysly:
1. Axiomy racionální a znalostí znalostí, které je v každé lidské bytosti.
2. Připravenost je instinktivní a vrozené schopnosti zralé.
Důvod je "ard nebo část stávajících smysly člověka, které mohou existovat a může dojít ke ztrátě. Tyto vlastnosti jsou popsány alejhi proroka, nechť "wa salam v jedné z řečí jeho:
وعن المجنون حتى يعقل.
"... A mezi ty šílené dokud se nevrátí racionální." [2]
Intelekt je síla myšlenky vytvořil Alláhem Subhanahu wa Ta'ala (pro člověka), a pak danou zvláštní poplatek ve formě připravenosti a schopnosti nést plodnou činnost lidského života, který byl poctěn Alláhem Všemohoucím.
Jeho slova:
ولقد كرمنا بني آدم وحملناهم في البر والبحر
"A opravdu jsme poctěni děti Adama, jsme nesli je na zemi a na moři ...." [Al-Israa ": 70]
Islámské právo dává hodnotu a naléhavost, která je velmi vysoko na lidskou psychiku. To může být vidět v některé z těchto bodů:
První. Bůh jen dodat Jeho slovo na muže pochopení, protože pouze ti, kteří mohou porozumět jeho náboženství a šaríe.
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
وذكرى لأولي الألباب
". ... A připomenutí pro lidi, kteří mají smysl pro" [Shaad: 43]
Druhý. Intelekt je požadavkem, který musí existovat v rámci lidských bytostí, aby mohli přijímat taklif (pojištění právní ochrany) Alláha Všemohoucího. Zákony Shari'ah se nevztahuje na ty, kteří neobdrželi taklif. Mezi těmi, kteří neobdrželi taklif blázen, protože přišel o jeho rozum. [3]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.
"Pena (poznámky zásluhy a sin) zvýšen (povolený) ze tří skupin:. Lidé, kteří spí až do probuzení, malé děti do snu (plnoletí), blázen, než on byl obnoven k vědomí (racionální)" [4]
Třetí. [5] Alláh odsuzují ty, kteří nepoužívají jejich mysl. Například vyčítat Boží Hell odborníky, kteří nepoužívají svůj intelekt.
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
وقالوا لو كنا نسمع أو نعقل ما كنا في أصحاب السعير
"A říkají:" Kdyby jsme poslouchali nebo si myslel, (varování), není nutné zahrneme obyvatele pekelného ohně. "[Al-Mulk: 10]
Čtvrtý. [6] zmínit tolik myšlenkové procesy a návrhy v Al-Korán-, jako tadabbur, tafakkur, ta-aqqul a další. Takže fráze jako "la'allakum tatafakkaruun" (doufejme, že jste přemýšlel), nebo "afalaa ta'qiluun" (pokud si nejste inteligentní), nebo "afalaa yatadabbaruuna Al-Korán-ana" (v případě, že nejsou mentadabburi / uvažuje obsah dělohy Al-Korán-) a další.
Pátý. Muslimové odsuzují taqlid omezující a zakázání funkce a rozumné.
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
وإذا قيل لهم اتبعوا ما أنزل الله قالوا بل نتبع ما ألفينا عليه آباءنا أولو كان آباؤهم لا يعقلون شيئا ولا يهتدون
"A když je jim řekl:" Sledujte, co Bůh zjevil, říkají: "Ne! Ale my jsme jen sledovat, co najdeme z (akce) našich předků. ? (Chystají se po ní taky), i když jejich otcové nevěděli nic, a nedostal ponětí "[Al-Baqarah: 170]
Rozdíl mezi taqlid a ittiba "je jak již bylo řečeno v Imam Ahmad bin Hanbala:" Ittiba "je někdo, postupujte nic, co přišel z alejhi proroka, nechť" wa salam. "[7]
Ibn 'Abd al-Barr (d.. 463 AH) ve své knize, Jaami'u Bayaanil "ILMI wa Fadhlihi vysvětlit rozdíl mezi ittiba" (následující) a taqlid se nachází na argumenty qath'i jasné. To ittiba "historie přijetí obdržení dokladu při taqlid je akceptace čistě logické myšlení.
Říká Ibn al-Maliki Khuwaiz Mindad (jeho jméno je Mohamed ibn Ahmad ibn 'Abdillah, zemřel th 390 H.): "Význam taqlid je syar'i měl na mysli slova, že žádný důkaz (propozice) osoby, že to říkám. A ittiba význam "následná něco založeno na důkazu (problém) je stanoven. Ittiba "povoleno v náboženství, ale taqlid je zakázáno." [9]
Takže definice taqlid je přijmout názory druhých bez podložených tvrzení. [10]
Šestý, [11] Islám chválili lidi, kteří používají svůj intelekt pochopit a následovat pravdu.
Alláh Všemohoucí praví:
فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه أولئك الذين هداهم الله وأولئك هم أولو الألباب
"... Vzhledem k tomu, že Convey novinky (rád), že se mých služebníků, kteří slyší slovo a postupujte nejlepší z nich. Jsou to lidé, kteří mají smysl pro "[Az-Zumar: 17-18].
Sedmý, pracovní plocha omezení rozumu a lidské mysli, jak Pán Bůh všemohoucí:
ويسألونك عن الروح قل الروح من أمر ربي وما أوتيتم من العلم إلا قليلا
"Ptají se tě o ducha. Rci: "Duch, který je obchodní mého Pána. A ty ani stejně znalosti, ale trochu "[Al-Israa": 85].
Slovo Alláha:
يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون به علما
"On ví, co je před nimi, a to, co je za nimi, zatímco oni nemohou pokrýt vědy poznání." [Thaahaa: 110]
Salaf Ulema (Ahlus Sunna) vždy předcházet naql (odhalení) o "Aql (důvod). Naql je syar'i argumenty obsažené v Al-Koránu a Sunny. Zatímco definice je rozumné podle Mu'tazilites, aqli argumentů ze strany učenců Kalam a dělají vědu jako náboženství rytmu (beat) syar'i argumenty.
Uvedení argumenty naqli přiměřenou tvrzení, že neznamená, nepoužívejte společné Ahlus sunny. Ale záměrem je vytvořit "aqeedah neberou tak, jak on honil teologů, kteří používají důvod sám pochopit skutečné problémy, které nemohou být dosažené rozumem a odmítl argumenty naqli (syar'i argumenty), které jsou v rozporu s jejich rozumu nebo poměr je.
Imám Abul-Sam'ani Muzhaffar jako rahimahullah (. D. 489 H) [12] řekl: "Vězte, že školy Ahlus Sunny říkají, že důvod, proč nevyžaduje něco pro někoho, a nezakazují něco od něj, a není správné, aby odůvodňují nebo zakazuje něco, stejně jako neexistuje žádný orgán, pro něj, kdo ohodnotí dobré nebo špatné. Pokud zjevení nepřijde k nám, pak není povinnost pro osoby jakéhokoli náboženství a nejsou žádná taková věc jako zásluhy a hříchu. "
V souhrnných výhledem Ahlus Sunna o používání rozumu, včetně následujících: [13]
1. Shari'a přednost nad rozumem, protože šarí'a není Ma'shum Ma'shum bylo rozumné.
2. Intelekt má schopnost poznat a pochopit globální, non-detail.
3. Co je pravdivé obecného práva není v rozporu ani s šaría.
4. Jaká je jedna z společného myšlení je to, co je v rozporu s Shari'ah.
5. Stanovení zákony tafshiliyah (detail, jak je požadováno, nečisté, a tak dále), je výsadou Shari'ah.
6. Důvod nemůže určit konkrétní právní na něco před nadcházejícím zjevení, i když obecně to může být poznat a pochopit dobré a špatné.
7. Reakce na odměnu a hříchu je určena Shari'ah.
Alláh Všemohoucí praví:
وما كنا معذبين حتى نبعث رسولا
"Nebudeme mengadzab tak jsme poslali apoštol." [Al-Israa ": 15]
8. Příslib nebe a hrozba pekla je kompletně určen Shari'ah.
9. Neexistuje žádná konkrétní povinnost všemohoucího Boha, který je stanoven na základě našeho mysli k Němu. Protože Bůh říká o sobě:
فعال لما يريد
"Všemohoucí Bůh dělat to, co chce." [Al-Buruuj: 16]
Z toho lze říci, že víra Ahlus Sunna je právo užívání rozumu v dané věci jako argument. Tak, pokud rozumné argumenty být podle Al-Koránu a Sunny, nebo není v rozporu s nimi. Je-li to je na rozdíl od obou, pak se má za to na rozdíl od zdroje a esence. Zhroucení také znamená kolaps založení stávající budovy na něm. Takže důvodem je již důkaz (argument, důvod), ale ukázalo se, že je nepravdivé tvrzení. [14]
POLOHA POPIS Ahlus Sunna Wal Jama'ah vědy Kalam
Imam Abu Hanifa (. D. 150 H) rahimahullah řekl: "Setkal jsem se s Kalam Věda odborníky. Jejich srdce byla hlasitý, hrubý duše, bez ohledu na to, pokud jsou v rozporu s Al-Koránu a Sunny. Oni nemají Wara 'a taqwa dobře. "[15]
Imám Abu Hanifah rahimahullah také řekl, když ptal se na jednání ve vědě Kalam postavy a formy, řekl: "Buď se držet Sunny a cestu, která byla pořízena na Salaf Salih. Drž se od tebe nějaká věc nová, protože je to novinka. "[16]
Al-Qadi Abu Yusuf (d. 182 H). Rahimahullah, [17] student Abu Hanifah rahimahullah, řekl Bishr bin al-Marisi Ghiyats [18]: "věda Kalam je hloupost a nevědomí o vědě Kalam je věda. Někdo, když náboženský vůdce nebo vůdci kalam věda, je to zindeeq nebo podezření zindeeq (těch, kteří ukázal nepřátelství vůči islámu) "A jeho slova:". Ti, kteří studovat vědu Kalam, on bude zindeeq ... "[ 19]
Imam Ahmad (. D. 241 H) rahimahullah řekl: "Majitel vědy Kalam není štěstí navždy. Učenci Kalam je zindeeq lidí (těch, kdo ukázal, nepřátelství vůči islámu). "[20]
Imám Ibn al-Jawzi (. D. 597 H) rahimahullah řekl: "Učenci a fuqaha (právníci) této ummy dříve mute (ignorovat) vědu Kalam není, protože oni nejsou schopni, ale proto, že za vědu Kalam nebyl schopen vyléčit žízeň , může dokonce zvuk být nemocný. Proto nevěnují pozornost na něj a zákazu, aby se zapojily do něj. "[21]
Ibn 'Abd al-Barr (. D. 463 H) rahimahullah řekl: "Odborníci fiqhu a Hadith odborníků, kteří se nacházejí v okolí města se dohodli, že muslimové učenci a teologové jsou odborné manipulátory pravdy kacířství. Jako jejich dohodu, že teologové nejsou pokládány za patřící do řad kléru. Roztřídil hadís učenci jsou odborníci a lidé, kteří pochopili, že i ti, rozdělené podle jejich odbornosti při kontrole, oddělení (platná od Da'eef) a pochopit hadís. "[22]
Imam Malik ibn Anas (. D. 179 H) rahimahullah řekl:
لو كان الكلام علما لتكلم فيه الصحابة والتابعون كما تكلموا في الأحكام والشرائع ولكنه باطل يدل على باطل.
"Je-li věda je věda o Kalam, nepochybně Sahaba a Tabi'in'll diskuse, jak mluví s Shari'ah věd, ale věda Kalam je lež, která ukázala bathilan." [23]
Imam Shafi'i rahimahullah řekl: "Ti, kteří mají znalosti o Kalam, nebude prosperovat." On také řekl: "Legal Experts Kalam myšlenka je, že by měl být bičován s palmovým midrib a sandály (boty) a zvedl na velbloudu, pak diiring kolem vesnice. A to se říká: "To je odměna za opuštění Knize a Sunně a vzít tuto znalostí Kalam. '" [24]
On rahimahullah také říkal: [25]
كل العلوم سوى القرآن مشغلة
إلا الحديث وإلا الفقه في الدين
العلم ما كان فيه قال حدثنا
وما سوى ذاك وسواس الشياطين
Celá věda stranou od Al-Korán-je obsazeno,
s výjimkou vědy hadith a fiqh prozkoumat náboženství.
Věda je uveden v něm: "Qoola Haddatsana (hadith je dopravena k nám)."
V jiných je to "Shaytan šeptá" sám.
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
Každý nový rozsudek Absence Předchozí Uvnitř Náboženství je Bid'ah
Podle
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Kádir Jawas
A. Definice Bid'ah
Kacířství je synonymem al-ikhtira "je něco nového, vytvořil bez předchozího příkladu. [1]
.. Hereze v jazyce (etymologie) je nová věc v náboženství po náboženství je ideální [2] Nebo něco zhotovené po smrti alejhi proroka, nechť "wa formě sallam z vůle vášně a praxe [3] Pokud se říká:" Udělal jsem kacířství, to znamená dělat jeden z nich řekl nebo udělal bez předchozího příkladu ... "Původ slova inovace znamená vytvořit žádné předchozí příklady. [4]
Mezi nimi je slovo Alláha Subhanahu wa Ta'ala:
بديع السماوات والأرض
"Bůh je stvořitel nebe a země ..." [Al-Baqarah: 117]
Konkrétně, že Bůh stvořil bez předchozího příkladu. [5]
Bid'ah hlediska (terminologie) má několik doplňkových definic podle vysvětlení učenců, mezi nimi:
Al-Imám Ibn Taymiyyah rahimahullah:
On rahimahullah řekl: ". Bid'ah v islámu je vše, co není disyari'atkan Alláhem a Jeho posla, které nebyly objednány buď ve formě povinného příkazu nebo jiné formy poradenství" [6]
Kacířství sám tam jsou dva druhy: Za prvé, inovace v podobě řeči nebo přesvědčení. Za druhé, inovace v podobě skutků a uctívání. Druhá forma obsahuje také první formu, jako první forma může vést k formě druhé. [7] Jinými slovy, jsou právní původ uctívání zakázáno, s výjimkou těch, disyari'atkan. Zatímco právní původ světských problémů přípustných pokud to není zakázáno Alláhovi a jeho poslovi.
Uctívání původ není povoleno, pokud disyari'atkan Alláhem Všemohoucím. A všechno (jiné než náboženské) původu jsou povoleny, s výjimkou těch, zakázáno Bohem. [8]
On (Ibn Taymiyyah rahimahullah) také řekl: "Bid'ah je proti Koránu a sunny proroka, nechť 'alejhi wa salam, nebo idžmá" as-Salaf učenci forma uctívání a víry, jako je pohled na al-Khawarij, Rafidhah, Qadariyyah a Jahmiyyah. Oni uctívají zpěvem a tancem v mešitě. Stejně tak mohou uctívat způsob, jakým holení, užívání konopí a různých jiných inovací, které slouží jako uctívání některých skupin proti Koránu a sunny v alejhi proroka, nechť "wa salam. Alláh ví nejlépe. "[9]
Imám aš-Syathibi rahimahullah (d. 790 H): [10]
On říkal:
البدعة: طريقة في الدين مخترعة, تضاهي الشرعية يقصد بالسلوك عليها المبالغة في التعبد لله سبحانه.
"Kacířství je nový způsob, jakým je náboženství, že se podobá Shari'ah pro účely nadsázky v uctívání Alláha Subhanahu wa Ta'ala."
Věta: "Nové způsoby náboženství", což znamená, že tak, jak to dělal podle výrobce sklon k náboženství. Ale ve skutečnosti je to nový způsob, jak to dělalo žádný základ v pokynech šaría. Protože existuje mnoho způsobů, jak v náboženství, kterých je vodítkem v Shari'ah, ale tam je cesta, která nemá žádné pokyny v Shari'ah. To znamená, že způsob, jakým náboženství spadají do této kategorie, pokud je inovace nový způsob a to je žádný základ v Sharee'ah.
To znamená, že inovace je nový způsob, který byl vyroben bez příkladů Shari'ah. Vzhledem k tomu, inovace je něco z toho, co bylo stanoveno v Sharee'ah.
Fráze "jako šaría" jako potvrzení, že něco diada-vynalézt náboženství bylo ve skutečnosti není v Shari'ah, a dokonce v rozporu s Shari'ah některých aspektů, jako je požadavek určité způsoby a formy, které neexistují v Shari'ah . Také vyžaduje určité rituály, které žádné ustanovení Shari'ah.
Fráze "přehánět v uctívání Boha", doplňuje smyslu hereze. Vzhledem k tomu, že je to účel pachatelů takového kacířství. To naznačuje, že se pilně modlit, protože Bůh stvořil člověka jen, aby ho uctívali, jak je uvedeno v jeho výrok: ". A já si nevytvořili džiny a člověka, aby se klaněl mne" (Adh-Dzariyaat: 56). Jako by lidé, kteří tvoří heretické názor, že záměr při realizaci inovací je, aby uctívali tak, že poezie. Měl pocit, že to, co bylo stanoveno v Shari'ah zákonů a zákonů dosud schopny stačit, že přehnané a přidávat a opakování. [11]
On rahimahullah také odhalil další definici: "Kacířství je způsob, jakým je náboženství zhotovené, se podobá učení Shari'ah, že je, cílem je zavedení šaríe jako účel" [12].
On rahimahullah definice druhá je, že tento zvyk při pohledu jako pouhý návyk kebid'ahan nebude obsahovat nic, ale pokud se provádí ve formě uctívání, nebo v pozici, jako uctívání, to může být zadáno herezí. Tímto způsobem, to znamená, že má korelovat různé definice, které existují. Dává příklad návyky musí obsahovat hodnotu uctívání, jako je nákup a prodej, manželství, rozvod, pronájem, trestní právo, ... neboť jsou vázány mnoho věcí, za-požadavky a Shari'ah pravidel, které neposkytují další možnost pro muslima než surový určení. [13]
Imám al-Hafiz Ibn Rajab al-Hanbali (d. 795 H). Rahimahullah: [14]
On rahimahullah řekl: "Definice inovace je to, že nemá žádný právní základ v učení Shari'ah, které naznačují jeho platnost. Co se o to, kdo má základ v Shari'ah, který ukazuje pravdu, pak šarí'a není považováno za kacířství, ačkoli jazyk je řekl, aby kacířství. Takže každý, kdo vymyslí něco a menisbatkannya náboženských učení, ale nemá žádný základ náboženství, které mohou být dovolávat, pak je to kacířství. Učení islámu nemá nic do činění s takovou kacířství. Nebyl žádný rozdíl mezi případy vztahující se k přesvědčení, činy nebo slova, nebo duchovní zrození.
Tam je nějaká historie některých Salaf Ulema kteří považují buď částečně jednat kacířství, ale to neznamená, že další-je inovace v jazyce, ne v závislosti na šaría.
Příkladem je pozdrav "Umar ibn al-Chattáb rahimahulla, když sbíral muslimy provádět noční modlitby v ramadánu (Taraweeh modlitba) podle pokynů imáma v mešitě. Když rahimahullah ven, a vidět je se modlit v kongregaci. Tak on rahimahullah řekl: "Nejlepší inovace je, že tento druh" [15].
B. Kacířství divize [16]
1. Bid'ah Haqiqiyyah
Haqiqiyyah hereze je kacířství, že nemá žádný náznak se na všechny syar'i jak z Koránu, Sunny nebo idžmá ". A žádné argumenty byly použity učenci buď globálně, nebo podrobné. Z tohoto důvodu se označuje jako kacířství, protože to je zhotovený v případě náboženství bez předchozího příkladu. [17]
Mezi příklady je heretické říká, že popírání Jahmiyyah atributy Boha, Qadariyyah heretické, heretické Murji'ah a jiní, kteří říkají něco, co není řečeno ani alejhi proroka, nechť "wa salam, a jeho společníci Radi anhum .
Dalším příkladem se blíží k Bohu tím, že žije kněžství (jako pastor) a držel Mawlid oslavu proroka, nechť 'alejhi wa salam, Isra' Mi'raj a další.
2. Bid'ah Idhafiyyah
Idhafiyyah hereze je kacířství, které má dvě strany. Za prvé, je zde vztah s návrhem. Takže z této strany ním není kacířství. Za druhé, nemají nic společného s argumentem, ale spíše to, co se nachází v haqiqiyyah kacířství. To je z pohledu jedné strany, protože on se opíral do Sunny, Sunna, ale při pohledu z druhé strany, že byl kacíř za to, že pouze na základě pochybného tvrzení.
Rozdíl mezi nimi je, že význam původních podmínek argumentu, tam je to. Ale při pohledu z boku tak, přírodě, podmínka nebo implementační detaily, není žádný argument vůbec, ale když vezme argument. Takové kacířství se nejčastěji vyskytují v uctívání a ne pouhý zvyk.
Na tomto základě je hereze haqiqi větší hřích, protože to je děláno přímo pachatele bez prostředníků, jako čistý přestupku a velmi očividně neměl z Shari'ah, jako pozdrav Qadariyyah uvádí dobré a špatné podle důvodu, popírat hadith Ahad jako důkaz, [18] popřel existenci idžmá ", popírat khamr nelegitimní, říká, že imámové jsou Ma'shum (uchráněna hříchu) [19] ... a další podobné věci. [20]
Říká se, že hereze kacířství Idhafiyyah znamená, že při pohledu z jedné strany, ale z druhé strany disyari'atkan prostě jen názor. Vzhledem k tomu, z lidí, kteří dělají většinu podmínek herezí do kategorie osobní názor a není podporován ani argumenty obou stran. [21]
Například, je zde dhikr kacířství jama'i. Není pochyb o tom, že dhikr se doporučuje v islámském právu, ale pokud se provádí s shromáždění, veselý (bulk) a jedním hlasem, praxe neexistuje například v islámském právu.
C. Kacířství v islámském právu
Opravdu Islám je ideální náboženství po smrti alejhi proroka, nechť "wa salam. Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
"Tento den jsem zdokonalil pro vás vaše náboženství, a mají Kucukupkan mou přízeň k vám, a mají být Kuridhai islám náboženství pro tebe." [Al-Maa-idah: 3]
Prorok, nechť 'alejhi wa salam vydal všechny pojednání, už nic nezbývá. On nechť 'alejhi wa salam splnila mandát a radí svým lidem. Povinnost celého lidstva postupujte podle pokynů Proroka Muhammada, nechť 'alejhi wa salam, stejně jako všechny záchytné body jsou stopy proroka Muhammada, nechť' alejhi wa salam a ošklivý-ugly-diada případ je kované. Povinná pro celé lidstvo následovat ho, nechť 'alejhi wa salam a neváhali za kacíře a nové záležitosti, protože každý z nového v náboženství je inovace a každá inovace je mylné.
Není pochyb o tom, že jakákoli inovace v náboženství je kacířský a nečisté, protože Prorok, nechť 'alejhi wa salam:
إياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة.
"Dávejte pozor, abyste nových věcech. Každý z těchto nových případů, které jsou kacířský, a každý inovace je mylné. "[22]
Podobně, slovo, nechť 'alejhi wa salam:
من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.
"On vymyslel Ngada záležitosti (náboženství) z nás, něco, co není její součástí, pak odmítl" [23]
Oba výše uvedené hadith ukazuje, že nové případy jsou zhotovené v tomto náboženství je inovace, a jakákoliv inovace je kacířství a odmítl. Bid'ah v náboženství je zakázáno. Ale keharamannya úrovně lišit v závislosti na typu kacířství samotného.
Tam jsou inovace, které vedou k kufr (hereze Kufriyah), jako je například mobilní hrobu berthawaf se dostat blíže k jeho obyvatel, nabízí oběti a slib do hrobů, modlit se k nim, žádat o spasení na ně, stejně jako stanovisko Jahmiyyah, Mu'tazila a Rafidhah.
Tam jsou také inovace, které se staly prostředkem polyteismus, jako je stavební nad hroby, modlil a modlil se nad hrobem a specializují bohoslužby v hrobě.
K dispozici je také kacířský akt kemaksiyatan hodnotné, jako celibátu hereze, která je, aby se zabránilo manželství rychle, když stál v planoucí horkém slunci, kastrovaný genitálie s úmyslem bránit chtíč a další. [24]
Ahlus Sunnah se shodli na nutnosti dodržovat Al-Koránu a Sunny podle porozumění Salafush Salih, tří generací nejlepší (přítel, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in) dokazují alejhi proroka, nechť "wa sallambahwa jejich je nejlepší z mužů. Dohodli se také na keharamannya bid'ah a každý bid'ah je mylné a ničení, není hereze v islámu Hasanah.
Ibn 'Umar Rdadhiyallahu anhuma řekl:
كل بدعة ضلالة وإن رآها الناس حسنة.
"Každý inovace je mylné, i když lidé vypadal dobře." [25]
Imám Sufyan ats-Tsaury rahimahullah (. D. 161 H) [26] řekl:
البدعة أحب إلى إبليس من المعصية والمعصية يتاب منها والبدعة لا يتاب منها.
"Akt kacířství více milovaný ďáblem spíše než pachatele kemaksiyatan kemaksiyatan a to je ještě možné, aby činili pokání ze kemaksiyatannya zatímco kebid'ahan obtížné pachatele pokání ze kebid'ahannya." [27]
Imám Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn Khalaf al-Barbahari (on je imám Ahlus sunna wal Jama'ah své doby, zemřel th 329 H..) Rahimahullah řekl: "Drž se od žádném případě sebemenší kacířství, protože nabídka" ah, že to bude trochu velký. Podobně kebid'ahan se stalo tomuto národu pochází z triviální maličkost, jako je pravda, a tak mnoho lidí omyl a podvedeni, a zavazovat své srdce tak těžké se dostat z jeho čisté a nakonec hluboce zakořeněný a věřil, že je náboženství. Aniž si to uvědomila, že pomalu menyelisihi rovnou silnici a od islámu. "[28]
[Zkopírováno z knihy Sharh Aqidah Ahlus sunna Wal Jama'ah, autor Yazid bin Abdul Kádir Jawas, Vydavatel Reader imáma aš-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakartě, reprodukce třetí 1427H/Juni 2006M]
zdroj: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar