Forståelse Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
A. Definition af 'aqeedah
»Aqidah (العقيدة) ifølge det arabiske sprog (etymologi) er afledt af ordet al-'aqdu (العقد), hvilket betyder, at obligationen, at-tautsiiqu (التوثيق), hvilket betyder tro eller stærk tro, al-ihkaamu (الإحكام), som betyder bekræfter (indstillet ), og ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) binder stærkt signifikant. [1]
I mellemtiden, i henhold til de vilkår (terminologi): »Aqidah er tro og vished, som uden tvivl for dem, der tror.
Således »den islamiske Aqeedah er urokkelig tro og er sikker på at Allah Subhanahu wa Ta'ala i hver udførelse forpligtelser, tauhid [2] og adlyde Ham, tro på Hans engle, Hans budbringere, Bog- Hans bog, The slutningen af dagen, god og dårlig skæbne og tro på alt det har intet autentiske om principperne for Religion (islamisk teologi), en overnaturlig spørgsmål, tror på hvad ijma '(konsensus) af Salafush Salih, og alle nyheder qath'i (absolut), både videnskabeligt og i amaliyah defineret i henhold til Al-Qur'an og det autentiske Sunnah og ijma 'Salafush Salih. [3]
B. Seværdigheder: Videnskabsstudier 'aqidah [4]
»Aqidah set fra perspektivet af en science-fit konceptet Ahlus Sunnah wal jama'ah-dækker emner: Unity, Faith, islam, problemet ghaibiyyaat (uset stuff), profeti, skæbne, nyheden (om fortiden og fremtiden), retsgrundlaget qath'i (sikker), alle de grundlæggende principper for religion og tro, herunder benægtelse af Ahl-ul-Ahwa 'wal Bida' (tilhængere af lidenskaber og innovation ekspert) , alle skoler og sekter menyempal igen vildledende og holdninger til dem.
Discipliner 'Aqidah har et navn, der står mål med, og navnene er forskellige mellem Ahlus Sunnah med firqah-firqah (fraktioner) mere.
• Navngivning af 'aqidah af Ahlus Sunnah sagde:
Blandt navnene på 'aqidah af Ahlus Sunnah ifølge forskere er:
1. Al-Iman
'Aqidah kaldes også al-Iman som nævnt i Al-Qur'an og hadith af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, som 'aqidah diskutere de seks søjler i tro og spørgsmål med tilknytning dertil. Da omtalen af al-Iman i en berømt hadith kendt som Hadith Jibril Alaihissallam. Og de lærde i Ahlus Sunnah ofte nævne ordet 'Aqidah al-Iman i deres bøger. [5]
2. »Aqidah (I'tiqaad og 'Aqaa-id)
De lærde i Ahlus Sunnah kaldes ofte videnskaben om 'aqidah i form af' aqidah Salaf: '. Aqidah Ahl al-I'tiqaad Atsar og i deres bøger [6]
3. Guds enhed
'Aqidah af Tawheed som navngivet af diskussionen drejede sig om Tawhîd eller pengesaan til Gud i Rububiyyah, Uluhiyyah og Asma' wa Shifat. Således viser en undersøgelse af videnskaben af Tawhîd 'Aqidah af de mest ædle og hovedformålet. Derfor er videnskaben kaldes videnskaben om Tawheed i almindelighed i henhold til Salaf lærde. [7]
4. As-Sunnah
Sunnah betyder vejen. 'Aqidah Salaf As-Sunnah opfordrede til sine tilhængere til at følge den vej, som profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere i sagen radi anhum 'Aqidah. Og dette udtryk er det udtryk berømte (populær) i de første tre generationer. [8]
5. Islamisk teologi og Ushuluddiyanah
Usul betyder Tro søjler, de søjler i islam og qath'i problemer og spørgsmål, der er blevet konsensus blandt de lærde. [9]
6. Akbar Al-Fiqhul
Dette er et andet navn for islamisk teologi og det modsatte af al-Fiqhul Ashghar, en samling af love ijtihadi. [10]
7. Ash-Sharia
Pointen er, at alt, der er blevet fastsat af Allah og Hans Budbringer gader formular guide, er især og mest grundlæggende Ushuluddin (spørgsmål om 'aqidah). [11]
Det er noget andet videnskabens navn 'Aqidah af de mest berømte, og nogle gange tilsætning af Ahlus Sunnah kaldes' aqidah dem med de navne, der anvendes af Ahlus Sunnah, som de fleste af strømmen Asyaa'irah (Asha'ira), især eksperter hadith blandt dem.
• Navngivning 'Aqidah Ifølge firqah (sekt) Andet:
Der er nogle andre begreber, der anvendes ved firqah (sekt) end Ahlus Sunnah som videnskabens navn 'Aqidah, og den mest berømte af dem er:
1. Science Kalam
Navngivning er kendt i hele mu-takallimin teologisk strøm (pengagung videnskaben om Kalam), såsom strømmen af Mu'tazilites, Asyaa'irah [12], og den gruppe, der går sammen med dem. Dette navn bør ikke anvendes, fordi videnskaben selv Kalam merupa jo længere en ny ting, og har diada-invent princippet taqawwul (sige noget) Guds navn er ikke baseret på videnskab.
Og forbud bolehnya navn i modsætning til den metode, der anvendes Salaf lærde til at definere problemer "Aqidah.
2. Filosofi
Denne betegnelse anvendes af filosoffer og mennesker i overensstemmelse med dem. Dette er det navn, som ikke bør anvendes i 'Aqidah, fordi den grundlæggende filosofi, som er imaginær, rationalitet, fiktion og overtro synspunkter om ting usynlige.
3. Tashawwuf
Dette udtryk bliver brugt af nogle af de Shufi, filosof, orientalist og folk i overensstemmelse med dem. Dette er det navn, der ikke bør anvendes i 'Aqidah, fordi det er en PE-namaan ny igen diada smedning. Den indeholder Shufi delirium, krav og tilståelser af deres overtro bruges som reference i 'Aqidah.
Navngivning Tashawwuf og Shufi ikke kendt i begyndelsen af islam. Navngivning er berømt (der) efter dette eller komme ind i islam fra religiøse lære og tro end islam.
Dr. Shabir Tha'imah kommenterede i sin bog, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Det er klart, at Tashawwuf påvirket af livet for de kristne præster, de kan lide at bære tøj af uld og bor i klostre, og det er enorme. Islam besluttede denne vane, når han udgivet hver land til monoteisme. Islam giver en god indflydelse på livet og forbedre procedurerne for tilbedelse af de forkerte mennesker før Islam. "[13]
Shaykh Dr. Ihsan Divine Zahir (. D. 1407 H) rahimahullah sagde i sin ved-Tashawwuful-Mansya 'wal Mashaadir: "Hvis vi ser grundigt over læren af den første og sidste Shufi (senere) samt udtalelserne citeres og anerkendt af deres i bøgerne Shufi både gamle og nye, vil vi helt klart se, at meget forskel mellem Shufi lære Al-Qur'an og Sunnah. Så også vi har aldrig set nogen frø Shufi i vejen for livet profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere Radi anhum, de er (som bedst) option Allâh af sine tjenere (efter profeterne og apostlene). I stedet kan vi se, at læren Tashawwuf taget fra kristne præster, Brahmin, hinduistiske, jødiske, buddhistiske og alle zuhudan, aske-Syu'ubi konceptet i Zarathustrianisme i Iran, som er den tidlige periode af Shufi, Ghanusiyah, græsk, og tænkte Neo -platonisme, der blev udført af folk Shufi senere. "[14]
Shaykh 'Abdurrahman al-Vice rahimahullah sagde i sin bog, Mashra'ut Tashawwuf: "Sandelig, det er et svindelnummer Tashawwuf (forræderi) mest afskyelige og forkastelige. Shaytan har lavet en tjener af Allah bedrog ham og kæmpe mod Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Faktisk Tashawwuf er (as) under dække af, at han blev set som en Zoroastrian ekspert tilbedelse, selv dække af alle fjender af denne religion. Ved undersøgelse i mere dybde, vil det vise sig, at i Shufi lære er læren af brahmanisme, Buddhisme, Zoroasterisme, Platoisme, jødedom, kristendom og hedenskab. "[15]
4. Ilaahiyyat (Theology)
Illahiyat er studiet af 'aqidah med filosofiens metoder. Dette er det navn, som mutakallimin, filosoffer, orientalister og deres tilhængere. Dette er også navngivningen er forkert, at disse navne ikke bør anvendes, fordi de mener filosoffer og filosofiske forklaringer på mutakallimin af Allah Subhanahu wa Ta'ala efter deres opfattelse.
5. Bag naturens kræfter Metafysiske
Udtrykket bruges af filosoffer og vestlige forfattere samt dem, der er på linje med dem. Dette navn bør ikke anvendes, fordi det kun er baseret på den menneskelige tænkning alene og imod Al-Qur'an og Sunnah.
Mange mennesker, der kalder hvad de tror og de principper eller idéer, at de bekender sig til en tro, selvom det er falsk (bathil) eller har noget grundlag (argumenter) »aqli og naqli. Faktisk 'Aqidah, som har en sand forståelse af den' aqeedah af Ahlus Sunnah wal jama'ah stammer fra Al-Qur'an og hadith af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam en Saheeh og ijma' Salafush Salih.
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Definition Salaf, Ahlus Sunnah wal jama'ah Definition
DEFINITIONER 'aqeedah af Ahlus Sunnah Wal jama'ah
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
C. Definitionen af Salaf (السلف)
Ifølge sprog (etymologi), betyder Salaf (السلف) førstnævnte (forfædre), den ældre og mere mainstream. [1] Salaf betyder sine forgængere. Hvis det er sagt (سلف الرجل) nogen Salaf, hvilket betyder begge forældre, der var gået forud for ham. [2]
I henhold til betingelserne (terminologi), betyder ordet Salaf den første generation og det bedste af det Ummah (muslimske), der består af Sahaba, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in og imamerne carrier instruktionerne på de tre periode (produktion / fremtidig) først blev hædret ved Allah Subhanahu wa Ta'ala, som de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"Den bedste mand er på min tid (dvs. den tid af ledsagerne), så den næste (Tabi'in periode), så den næste (periode tabi'ut Tabi'in)." [3]
Ifølge al-Qalsyani: "Salafush Salih var den første generation af denne ummah en meget dyb forståelse af videnskab, som følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og holde Sunnah. Gud valgte dem til at ledsage Hans Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallamdan rettede sin religion ... "[4]
Shaykh Mahmud Ahmad Khafaji sagde i sin bog al-'Aqiidatul Islamiyyah Bainas Salafiyyah wal Mu'tazilah: "Bestemmelse af Salaf sigt er ikke nok kun begrænset tid kun bør selv svare til Al-Qur'an og Sunnah i henhold til forståelsen Salafush Salih (på 'Aqidah, manhaj, moral og mystik-pent.). Enhver, der tror ifølge Al-Qur'an og Sunnah af 'Aqidah, ifølge forståelsen af loven og suluknya Salaf, så kaldes det Salafi selvom fjernt sted og anderledes tid. I stedet hvem overtræder udtalelse fra Al-Qur'an og Sunnah, så er han ikke en Salafi selvom han levede i de dage af Venner, Ta-bi'in og tabi'ut Tabi'in. [5]
Penisbatan eller word Salaf as-Salafiyyuun ikke tilfælde, hvor kætteri, men det er penisbatan penisbatan den syar'i som personen tilskriver sig selv til den første generation af denne ummah, nemlig Sahaba, og tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus Sunnah wal jama'ah sagde også som-Salafiyyuun fordi de følger manhaj af Friend og Salih Salafush tabi'ut Tabi'in. Så alle, der fulgte i deres fodspor og drives af deres manhaj-in på all-time, kaldes de salafister, som tilskrives Salaf. Salaf er ikke en gruppe eller klasse som forstås af de fleste mennesker, men det er en manhaj (bor i luft-system 'Aqidah, tilbedelse, mægle, moralsk og andet), som er obligatorisk for enhver muslim. Altså er forståelsen af Salaf tilskrives folk, der opretholder sikkerhed 'Aqidah og manhaj udføres i henhold til, hvad profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere radi anhum før strid og splid. [6]
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah (. D. 728 H) [7] sagde: "Det er ikke en skændsel for de mennesker, der optrådte manhaj Salaf og personen tilskriver sig til Salaf, selv forpligtet til at acceptere det som sådan manhaj Salaf er intet andet end sandheden." [8 ]
D. Definition af Ahlus Sunnah wal jama'ah
Ahlus Sunnah wal jama'ah er:
Dem, der tager hvad der nogensinde taget af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans Ledsagere Radi anhum. Kaldet Ahlus Sunnah, på grund af den stærke (de) besidde og berittiba '(følg) Sunnah af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere Radi anhum.
As-Sunnah afhængigt af sproget (etymologi) er en sti / vej, uanset om det er godt eller dårlig måde. [9]
I mellemtiden, i henhold til lærdes aqidah (terminologi), As-Sunnah er en guide, der er blevet udført af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere, både om videnskab, i'tiqad (tro), ord og gerning. Og det er Sunnah, der skal følges, vil de, der følger ham blive rost og kritiseret dem, der ville menyalahinya. [10]
Forståelse As-Sunnah af Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Sunnah er den taget vej omfatter klamrer sig til, hvad der er implementeret Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans efterfølger som automatiseret og straight form jeg »tiqad (tro), ord og handlinger. Det er den perfekte Sunnah. Derfor blev den forrige generation ikke navngivet Salaf As-Sunnah, undtagen til, hvad omfatter tre aspekter. Det er berettet fra Imam Hasan al-Basri (d.. 110 H), Imam al-Auza'i (d.. 157 H) og Imam Fudhail bin 'Iyadh (d.. 187 H). "[11]
Kaldet al-jama'ah, fordi de er forenet i sandheden, ønsker ikke berpecah-sider i religiøse spørgsmål, samledes under ledelse af imamerne (klæber til) al-haqq (sandhed), ikke at komme ud af deres menighed og Følg hvad der er blevet Ummah Salaful aftale. [12]
Jama'ah ifølge lærdes aqidah (terminologi) er den første generation af denne ummah, nemlig de kammerater, tabi'ut Tabi'in samt dem, der følger i godhed indtil Dommedag, som samledes på sandheden. [13]
Imam Abu Shammah rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) sagde: "Ordren til at holde på menigheden, er det hensigten at holde på sandheden og følge den. Selvom carry bit og Sunnah at menyalahinya parti. Fordi sandheden er hvad der sker af menigheden af den første, der gennemførte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere uden varsel til personer, som afviger (begå falskhed) efter dem. "
Som anført af Ibn Mas'ud radi anhu: [14]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-jama'ah følger sandheden, selv om du er alene." [15]
Så Ahlus Sunnah wal jama'ah er dem, der har en natur og karakter til at følge Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og styre uden om de nye sager og fornyelser i religion.
Fordi det er dem, der ittiba «(følg) til Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og følg Atsar (spor Salaful Ummah), så er de også kaldes Ahlul hadîth, Ahlul Atsar og Ahlul Ittiba«. Desuden er de også siges at være ath-Thaa-ifatul Manshuurah (klasse får for hjælp Allah), al-Firqatun Naajiyah (Sect), Ghurabaa '(udlænding).
Om ath-Thaa-ifatul Manshuurah, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam air-ord:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Der har altid været en part af min ummah, der altid forsvarer Guds befalinger, vil ikke skade dem, som ikke hjælper dem, og de mennesker, de menyelisihi op kom Guds befalinger, og de bo på toppen af vejen." [16]
På al-Ghurabaa «, Profeten sallâ Allâhu 'alaihi sagde wa sallam:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"Islam oprindeligt fremmede, og skal vende tilbage som fremmede først, derefter heldig for al-Ghurabaa" (udlændinge). "[17]
Mens betydningen af al-Ghurabaa 'som er fortalt af' Abdullah ibn 'Amr ibn al-`anhu radi når en dag profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forklarede betydningen af al-Ghurabaa ', han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Folk, der tilbeder i centrum af mange mennesker, der er fattige, dem der ikke adlyder dem mere end at adlyde dem." [18]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også om betydningen af al-Ghurabaa':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Det er, folk er altid forbedre (ummah) midt i ødelæggelsen af mennesker." [19]
I en anden beretning, der er nævnt:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"At de mennesker, der fastgør Sunnah (Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) efter ødelagt af mennesket". [20]
Ahlus Sunnah, kaldet ath-Tha-IFAH al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah alle Ahlul Hadith. Omtale af Ahlus Sunnah, ath-Thaifah al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah den Ahlul hadîth noget berømt og kendt siden Salaf generation, fordi omtalen af det er et krav i tekster og i overensstemmelse med de betingelser og realiteter. Det fortælles med en Saheeh isnaad fra imamerne, såsom: 'Abdullah Ibn al-Mubarak: »Ali Ibn Madini, Ahmad ibn Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan og andre, رحمهم الله [21].
Imam Shafi'i [22] (. D. 204 H) rahimahullah sagde: "Når jeg ser en hadith ekspert, som om jeg så en af de ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, forhåbentlig Allah belønne de bedste til dem. De har været at holde detaljerne i religion for os og obligatorisk for os at takke dem for deres indsats. "[23]
Imam Ibn Hazm Azh-Zhahiri (. D. 456 H) rahimahullah forklarer Ahlus Sunnah: "Ahlus Sunnah, som vi nævnte det var Ahl-ul-haqq, mens de er tilmed Ahlul bid'ah. For det er faktisk Ahlus Sunnah Sahaba radi anhum og alle, der fulgte dem fra Tabi'in manhaj valgt, så ashhaabul hadith, og som fulgte dem fra jurister fra hver generation, indtil vor tid samt lægfolk, der følger de er enten i øst eller i vest. "[24]
E. Historie af fremkomsten af Ahlus Sunnah wal jama'ah sigt
Navngivning udtrykket Ahlus Sunnah har eksisteret siden den første generation af islam i den periode, hvor ophøjede Gud, den generation af ledsagerne, Tabi'in og Tabiut Tabi'in.
'Abdullah ibn' Abbaas anhuma [25] sagde i forbindelse med fortolkningen af Guds ord Almægtige:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"På den dag, på det tidspunkt var der hvide ansigter glød, og nogle sorte ansigt dystre. Som for de mennesker, der står over for dystre sort (som sagde): »Hvorfor har du ikke tror efter din tro? På grund af der følte pine forårsaget vantro, at »[Ali 'Imran: 106].
"De hvide mennesker står de er Ahlus Sunnah wal jama'ah, mens den sorte ansigt, de er Ahlul bid'ah og vildledte." [26]
Så udtrykket Ahlus Sunnah er efterfulgt af de fleste lærde Salaf رحمهم الله, blandt dem:
1. Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), sagde han: "Da jeg blev underrettet om død af en af Ahlus Sunnah, som om mangler en af mine lemmer."
2. Ats-Tsaury rahimahullah Sufyan (. D. 161 H) sagde: "Jeg wasiatkan dig at holde sig til Ahlus Sunnah godt, fordi de er al-Ghurabaa«. Hvordan Ahlus Sunnah wal jama'ah mindst. "[27]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [28] (. D. 187 H) sagde: "... Siger Ahlus Sunnah: Tro er tro, ord og handlinger."
4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. Levende th 157-224 H) sagde i sin bog Muqaddimah al-Iimaan [29]: "... Og ja, hvis du spørger mig om tro, bestridt befolkningen i perfektion af tro, vokser og tab af tro, og du siger, som hvis du ønsker at vide troen ifølge Ahlus Sunnah af vejen ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [30] (. Levende th 164-241 AH), sagde han i sin bog Muqaddimah, As-Sunnah: "Disse skoler Ahlul 'ilmi, aske-haabul atsar og Ahlus Sunnah, er de kendt som tilhængere af Sunnah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere, da tidspunktet for Sahaba radi anhumg indtil på nuværende tidspunkt ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) sagde: "... Hvad angår retten til ordene i troen på, at de troende vil se Allah på Dommedag, så det er, hvad vores religiøse tro med ham, og vi ved, at Ahlus Sunnah wal jama'ah fandt indbyggerne i Himlen vil se Gud i overensstemmelse med den autentiske budskab af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "[31]
7. Imam Abu Jaffar Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (live th. 239-321 H). Han siger i bogen Muqaddimah 'aqidahnya den berømte (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dette er forklaringen på den 'aqidah af Ahlus Sunnah wal jama'ah."
Med penukilan, så er det klart for os, at Ahlus Sunnah lafazh allerede kendt blandt Salaf (tidlig generation af denne ummah) og de lærde bagefter. Udtrykket Ahlus Sunnah er en absolut begreb i modsætning til ordet Ahlul bid'ah. De lærde i Ahlus Sunnah skriftlig forklaring af 'aqidah af Ahlus Sunnah at Ummah ideologi af' Aqidah er rigtigt og at skelne mellem dem og Ahlul bid'ah. Som det er blevet gjort ved Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi og andre.
Og også som en tilbagevisning til dem, der hævder, at udtrykket Ahlus Sunnah blev første gang brugt af en gruppe Asha'ira, hvorimod Asha'ira forekommer i det 3. århundrede og 4. Hijriyyah. [32]
I det væsentlige ikke Asha'ira tilskrives Ahlus Sunnah, på grund af visse fundamentale forskelle i principper, herunder:
1. Menta'wil Asha'ira attributter af Allah Ta'ala, mens Ahlus Sunnah definere Guds egenskaber som defineret af Allah og Hans Sendebud, så istiwa 'natur', ansigt, hånd, Al-Qur-en Kalamullah, og andre.
2. Asha'ira syslede sig med videnskaben om Kalam, lærde af Ahlus Sunnah, mens det fordømte videnskaben om Kalam, som en forklaring Imam Shafi'i rahimahullah når fordømme videnskaben om Kalam.
3. Asha'ira afvise det autentiske nyheder om Guds egenskaber, de afviser det med fornuft og qiyas (analogi) dem. [33]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Regler og principper for Ahlus Sunnah Wal jama'ah i at tage og anvendelse af bevismateriale
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
1. Kilde til 'aqidah er Allahs Bog (Al-Qur'an), Sunnah af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er autentiske og ijma 'Salafush Salih.
2. Hver af Sahîh Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam skal accepteres, selv om dens Munday. [2]
Allah den Almægtige siger:
وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا
"Og hvad er givet apostlen, så accepter det. Og noget, han forbyder jer, lad det "[Al-Hashr: 7].
3. At henvisningen i forståelsen Al-Qur'an og Sunnah er de tekster (tekst Al-Qur-en og hadith), der forklarer, forståelse Salafush Salih og de imamer, der fulgte i deres fodspor og se den sande betydning af det arabiske sprog . Hvis dette er korrekt, så er det ikke bestridt længere med ting i form af sandsynligheden henhold til dens sprog.
4. De vigtigste principper i religion (islamisk teologi), der alle er beskrevet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Enhver, der ikke er berettiget til at holde noget nyt, som ingen tidligere eksempler, endsige at sige, det er en del af religion. Allah har perfektioneret sin religion, er profetisk åbenbaring er afbrudt, og lukket, som Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
"Denne dag har Jeg fuldkommet for dig din religion, og har Kucukupkan Min nåde eder, og har det være Kuridhai islam religion for dig." [Al-Maa-Idah: 3]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.
"De, der fabrikerede sagen (religion) af vores, noget der ikke er en del af det, så de gerninger afvises." [3]
5. Overgivet (taslim), underdanige og lydige mod Gud og Hans Sendebud, en åndelig og fysisk. Må ikke afvise noget fra Al-Qur'an og det autentiske Sunnah, (enten afvise det) og qiyas (analogi), følelser, Kashef (belysning eller åbenbaring af den hemmelige slør noget overnaturligt), ordene fra en sheik, eller udtalelser fra præster og andre.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Men nej, ved din Herre, de er (faktisk) ikke tro førend de gør dig dommeren i sagen, at de er forskellige, så de har ingen forbehold i deres hjerter over afgørelsen, som du gav, og de får størst." [An-Nisaa ': 65]
Også Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا واتقوا الله إن الله شديد العقاب
"Hvad er givet apostlen derefter acceptere det. Og hvad han forbyder dig derefter forlade, og bertaqwalah til Gud. Sandelig Allah er streng i straf "[Al-Hashr: 7].
6. Proposition 'aqli (sense) ville svare til en sand sætning naqli (nash a Saheeh). Noget qath'i (bestemt) af de to argumenter, ville heller ikke være for evigt. Hvis der synes at være uoverensstemmelse mellem de to, så argumentet naqli (vers eller hadith) bør have forrang.
7. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var Ma'shum (Gud bevaret fra fejl) og Sahaba radi Allah anhum samlet frataget en aftale om fejlen, som de ord af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:
إن الله تعالى قد أجار أمتي من أن تجتمع على ضلالة.
"Allah den Almægtige har beskyttet min ummah forsamlingsfrihed (godkendt) på vildledning." [4]
Men individuelt, er ingen af dem Ma'shum. Hvis der er forskelle mellem Imam eller den anden, end de er, så sagen er vendt tilbage til Allahs Bog og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at tilgive dem, der forkert, og at han blev skadet både ijtihad.
8. At argumentere i religiøse anliggender er foragteligt, men mujadalah (argumentere) med hvor godt det masyru'ah (disyari'atkan). I tilfælde af at det er klart (ingen argumenter og vidnesbyrd i Al-Qur'an og Sunnah) er forbudt langvarige lange taler om det, så det skal følge vedtægterne og væk fra sit forbud. Og skal holde sig væk for langvarige forhandlinger, at der ikke er nogen videnskab til en muslim om dem (f.eks Guds natur, qadha 'og Qadar, om ånden og andre, der bekræftede, at det omfattede spørgsmål Allâhs). Endvidere bør det give sagen til Allah Den Almægtige.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل, ثم تلا: ما ضربوه لك إلا جدلا
"Det er ikke et folk på afveje efter Gud gav hints om dem, medmindre de kan lide argumenterer, så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam verset:» ... de ikke give det til dig, men lignelsen benægtede enhver hensigt ...' "[Az -Zukhruf: 58] [5]
9. Muslimer skal altid følge manhaj (metoden) af Al-Qur'an og Sunnah at afvise noget, i form af 'Aqidah og forklare problemet. Derfor bør man ikke belønnes med kætteri for kætteri igen, bør ikke nægtes mangel overdrevet eller ej. [6]
10. Hver ny sag der ikke var der før er en nyskabelse i religion. Hver innovation er vildledning og hver vildledning hans plads i Helvede.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
كل بدعة ضلالة وكل ضلالة فى النار.
"Hver innovation er vildledning og hver vildledning sin plads i Helvede." [7]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Hver Hvilken Sahîh Sunnah stammer fra Messenger blive modtaget, på trods af sin søndag
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
Ahad hadith er en hadith, som ikke opfylder kravene mutawatir hadith eller ikke opfylder nogle af de krav mutawatir. [1]
De lærde i denne Ummah i hver generation, som begge siger, at Ahad hadith indikerer mener videnskab og hævder, at Ahad hadith viser Zhann, de berijma '(enige) om nødvendigheden af at praktisere Ahad hadith. Der er ingen tvivl blandt dem, men en lille gruppe, der tæller ikke, da Mu'tazila og Rafidhah. [2]
Shaykh Muhammad al-Amin bin Muhammad Mukhtar Ash-Syinqithi rahimahullah (. D. 1393 AH) sagde: "Vid, at den forskning, som vi ikke bør afvige fra resultaterne, at hadith Ahad hadith skal udføres for problemer Ushuluddin, da han blev taget, og praktiseres af juridiske problemer / Furu '. Så, hvad der kommer fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med en Saheeh isnaad af Guds egenskaber, skal accepteres og troede på den tro, at ejendommene i overensstemmelse med højesterets Mahasempurnaan og al sin storhed som hans ord :
ليس كمثله شيء وهو السميع البصير
"... Der er intet der ligner Ham. Og Han er den Althørende, Mahamelihat "[Ash-Syuura: 11].
Så du bliver klar over, at anvendelsen af de teologer og tilhængere at Ahad hadith det ikke er acceptabelt at blive brugt som argumenter i sager om 'Aqidah kan lide ved Attributter for Allah, fordi Ahad hadith ikke viste en sikker ting men til Zhann (påståede) som en 'Aqidah skal indeholde en domfældelse. Deres tale er bathil og afvist. Og tilstrækkelig dokumentation af dette argument kræver, at kebathilannya afviser autentiske beretninger fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lov grund alene. "[3]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er den bedste arabiske sprog bruger og terfasih, har han været velsignet med jawaami'ul Kalim (evnen til at afdække betydningen af sætningen, hvor det faste, og betydningen af dommen) og tildeles til at levere det. På den måde kan man forestille sig, både syar'i eller 'aqli-at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam ville lade spørgsmålet om 'aqida bliver vag og fuld af tvivlsom, fordi' aqidah er den vigtigste del af hele sættet af religiøse lære. Så når han forklarede problemet Furu 'i detaljer, er det umuligt j han ikke gøre det samme på spørgsmålet om Usul (hoved). [4]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret problemet Usul (' aqidah) og detail (detail) meget klart. Derfor kan en muslim må acceptere, hvad der kommer fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam selv om graden af hadith er Ahad, ikke når mutawatir. Imam Ahmad rahimahullah sagde: ". De, der afviser hadith af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og han var på randen af ødelæggelse" [5]
Fem regler FORKLARING: Overgiv jer (taslim), Comply og adlyder kun til Gud og Hans Sendebud I lLahir And Bathin. Ikke nægte noget fra Al-Qur-en og Sunnah The Saheeh, (begge forkaster den) med Qiyas (Analogi), følelser, Kashef (Åbenbaringen Grooming Secrets Illumination eller noget Ghaib), Speech A Shaikh, eller meninger Priests og de andre. "
Imam Muhammad Ibn Shihab az-Zuhri rahimahullah (. D. 124 H) sagde:
من الله الرسالة, وعلى الرسول البلاغ, وعلينا التسليم.
"Gud give afhandling (sendt apostlene), pligt til apostlen kommunikerer budskabet, og det er vores pligt at indsende og adlyde." [6]
Forpligtelsen af en muslim er underdanig og taslim er perfekt, og forudsat at hans ordrer, modtog nyheden, der kom ud af hans j med modtagelse fuld dokumentation, bør ikke være imod det, der kommer fra Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bathil ord, ting, der er tvivlsomme eller usikre, og der kan også sammenholdes med ordene fra en mand.
Surrender, overgivelse og lydighed mod befaling Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er en pligt for en muslim. Adlyd Allah og Hans Sendebud er absolut. Lydighed mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam betyder lydighed til Allah den Almægtige.
Allah den Almægtige siger:
من يطع الرسول فقد أطاع الله ومن تولى فما أرسلناك عليهم حفيظا
"Den, der adlyder Budbringeren, har han virkelig adlød Allah. Og dem, der vender sig bort (fra lydighed), så vi ikke sendt dig for at være deres brugere "[An-Nisaa ': 80].
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Men nej, ved din Herre, de (næsten) ingen air-tro førend de gør dig til dommer i sagen, at de er forskellige, så de har ingen forbehold i deres hjerter over afgørelsen, som du gav, og de får størst." [An- Nisaa ': 65]
إنما كان قول المؤمنين إذا دعوا إلى الله ورسوله ليحكم بينهم أن يقولوا سمعنا وأطعنا وأولئك هم المفلحون
"Reaktionen fra de troende, når de kaldes til Allah og Hans Sendebud, at apostlen træffe afgørelse mellem dem siger:." Vi hører og vi adlyder. "Og de er de heldige" [An-Nuur: 51 ]
Også Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
وما كان لمؤمن ولا مؤمنة إذا قضى الله ورسوله أمرا أن يكون لهم الخيرة من أمرهم ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضلالا مبينا
"Og det er ikke passende for en troende mand og ikke (også) for en troende kvinde, når Allah og Hans Sendebud har sat en vedtægt, det er der for disse muligheder (de andre) om deres affære. Og hvem ulydig over for Allah og Hans Sendebud, så ja, han har været vildledt, lokaler åbenlys fejl "[Al-Ahzaab: 36].
En tjener ville blive frelst fra Allahs straf Subhanahu wa Ta'ala da han mentauhidkan Allah med oprigtighed og ittiba 'til Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Må ikke tage til andet end han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som lovbrydere og bør ikke være glad for at andre love end de love, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Uanset hvad Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam besluttet ikke at nægtes med en udtalelse fra en lærer, præst qiyas og andre.
Faktisk vil en muslim ikke have overlevet verden og det hinsides, før han underkaster sig Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og give op, hvad er ikke klart for dem, der kender ham. Det betyder, forelægge til teksterne Al-Qur'an og Sunnah. Ikke mod de pena'wilan beskadigede, usikre, tvivl og udtalelser af mennesker.
Der er en historie, der er, når nogle ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sad i nærheden af huset af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, pludselig blandt dem er der en omtale af en af de vers fra Al-Qur'an, så de kæmper så de højlydte stemmer profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ud i en vred og rød i ansigtet, kastede støv derefter som han sagde:
مهلا يا قوم, بهذا أهلكت الأمم من قبلكم, باختلافهم على أنبيائهم, وضربهم الكتب بعضها ببعض, إن القرآن لم ينزل يكذب بعضه بعضا, بل يصدق بعضه بعضا فما عرفتم منه, فاعملوا به, وما جهلتم منه فردوه إلى عالمه.
"Tag det roligt, O mit folk! Faktisk hvordan en kamp som denne har ødelagt folk før dig, nemlig deres menyelisihi deres profeter og hævder, at det meste af bogen er i strid med nogle af de andre. Husk! Faktisk Al-Qur-en er ikke ned at dementere nogle på den anden side, at selv de vers fra Al-Qur'an retfærdiggøre nogle på den anden side. Fordi det er, hvad du allerede kender, så amalkanlah og hvad du ikke kender Commit at vide. "[7]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:
المراء في القرآن كفر.
"At argumentere på spørgsmålet om Al-Qur-en er kufr." [8]
Imam ath-Thahawi (d. 321 H). Rahimahullah sagde: "De, der forsøger at lære det forbudte viden, ikke indhold forståelse at overgive (til Al-Qur'an og Sunnah), den viden, han lærte det ville lukke vejen for ham af renheden af monoteisme, renhed af videnskab og til højre for troen ". [9]
Denne forklaring er meningsfyldte, strenge restriktioner taler om religiøse spørgsmål uden viden.
Den mand, der taler uden viden, ville intet andet følger hans begær. Allah den Almægtige siger:
ولا تقف ما ليس لك به علم إن السمع والبصر والفؤاد كل أولئك كان عنه مسئولا
"Og følg ikke det, du ikke har kendskab til det. . Faktisk hørelse, syn og hjerte, alle, der vil blive krævet accountabil-gungjawabannya "[Al-Israa ': 36]
ومن أضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله إن الله لا يهدي القوم الظالمين
"... Og hvem er mere vild end den, der følger sine lyster til ikke modtage instrukser fra Gud. Gud giver ikke et fingerpeg om uretfærdighed "[Al-Qasas: 50].
ومن الناس من يجادل في الله بغير علم ويتبع كل شيطان مريد كتب عليه أنه من تولاه فأنه يضله ويهديه إلى عذاب السعير
"Og af menneskeheden der er en tvist om Allah uden viden, og følger alle Shaytan er ond, modregnes Shaytan er, at dem, der gør venner med ham, han vil vildlede, og bragte ham til pinsel i Helvede." [Al-Hajj : 3-4]
Allah den Almægtige siger:
قل إنما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن والإثم والبغي بغير الحق وأن تشركوا بالله ما لم ينزل به سلطانا وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون
"Sig: 'Rabbku kun forbudt usømmelig handling, både synlige og skjulte, og den per-made synd, krænker menneskerettighederne på trods af ret, (forbyde) til Allah med noget, som Gud ikke tabte det, og beviset for (forbudt) . mod Gud opfinde noget, som du ikke at vide '"[al-A'raf: 33]
Når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev spurgt om de børn af Musy-rikin der døde, han sallâ Allâhu' alaihi svarede wa sallam:
والله أعلم بما كانوا عاملين.
"Det er Allah Hvem ved bedst, hvad de har gjort." [10]
Fra Abu al-Bahili Umamah Radi anhu sagde han, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل.
"Det er ikke et folk, vil gå tabt efter at få vejledning, hvis de er blandt de argumenterer vane."
Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam reciterede ord Gud den Almægtige:
ما ضربوه لك إلا جدلا بل هم قوم خصمون
"... De behøver ikke give det til dig, men lignelsen benægtede enhver hensigt, faktisk de er et folk, der elsker at kæmpe ..." [Az-Zukhruf: 58] [11]
Fra 'Aisha Radi anhuma, [12] han sagde: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
إن أبغض الرجال إلى الله الألد الخصم.
»Sandelig Allah er den mest hadede mand mest ihærdigt benægtet. '" [13]
Ingen tvivl om, at de mennesker, der ikke taslim til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, er det blevet reduceret tauhidnya. Folk, der siger, at ra'yunya (logik), begær eller taqlid til nogen, der har ra'yu og fulgte lyster uden vejledning fra Allah, så formindsket tauhidnya i henhold til niveauer langt det er fra islam anlagt af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam . Faktisk har han gjort gud foruden Allah Ta'ala.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون
"Og har du nogensinde set folk, der gør deres ønsker som gud, og Allah give slip på afveje på grundlag af sin viden og Allah har sat et segl hørelse og hans hjerte og sætte en dækning på synet. Så vil der give ham et fingerpeg efter Allah (lad ham gå på afveje). Så hvorfor ikke du tage ved lære "[Al-Jaatsiyah: 23]? [14]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Proposition 'aqli (Intellect) The Right vil passe til din argument Naqli / Nash The Shahih
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
Ordet »AQL på arabisk (etymologi) har flere betydninger, [1] herunder: Ad-diyah (bøder), al-Hikmah (visdom), husnut tasharruf (god eller højre). Med hensyn (terminologi): »aql (herefter skriftlig begrundelse) anvendes til to betydninger:
1. Aksiomer for en rationel og viden-viden, der er i ethvert menneske.
2. Readiness er instinktiv og medfødte evner modne.
Fornuften er »ard eller en del af de eksisterende sanser hos mennesket, der kan eksistere og kan gå tabt. Disse egenskaber er beskrevet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en af hans sagde:
وعن المجنون حتى يعقل.
"... Og blandt dem skøre indtil han vendte tilbage rationel." [2]
Intellect er tankens kraft skabt af Allah Subhanahu wa Ta'ala (for mennesker) og derefter givet en særlig afgift i form af parathed og evne til at bære en frugtbar aktivitet for menneskers liv, der er blevet hædret af Allah den Almægtige.
Hans ord:
ولقد كرمنا بني آدم وحملناهم في البر والبحر
"Og faktisk Vi har hædret Adams børn, Vi løfter dem på land og på havet ...." [Al-Israa ': 70]
Islamisk lov giver værdi og hastende, der er meget højt på det menneskelige sind. Det kan ses i nogle af de følgende punkter:
First. Gud kun levere sit ord til forstandige mænd, fordi kun dem, der kan forstå hans religion og sharia.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
وذكرى لأولي الألباب
". ... Og en påmindelse for folk, der har forstand" [Shaad: 43]
Sekund. Intellect er et krav, der skal eksistere inden for mennesker at være i stand til at modtage taklif (retshjælp) af Allah den Almægtige. Lovene i Shari'ah ikke gælder for dem, der ikke fik taklif. Blandt dem, der ikke fik taklif vanvittigt, fordi det var ved at miste sin mening. [3]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.
"Pena (noter merit og synd) hævet (frigivet) fra tre grupper:. Mennesker, der sover indtil vågne, unge børn til at drømme (myndige), en galning, indtil han blev ført tilbage til bevidsthed (rationelle)" [4]
Tredje. [5] Allâh opsige dem, der ikke bruger deres sind. For eksempel bebrejdelse Guds Hell eksperter, der ikke bruger deres intellekt.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
وقالوا لو كنا نسمع أو نعقل ما كنا في أصحاب السعير
"Og de siger: 'Havde vi lyttet eller tænkt (advarslen) er ikke nødvendig vi medtager de beboere Hell brand." [Al-Mulk: 10]
Fjerde. [6] nævne så mange tankeprocesser og forslag i Al-Qur-en, som tadabbur, tafakkur, ta-aqqul og andre. Så sætninger som "la'allakum tatafakkaruun" (forhåbentlig du tænker), eller "afalaa ta'qiluun" (hvis du ikke er intelligent), eller "afalaa yatadabbaruuna Al-Qur-ana" (hvis de ikke mentadabburi / overvejer indholdet af livmoderen Al-Qur-en), og andre.
Femte. Muslimer fordømmer taqlid begrænsende og invaliderende funktioner og rimelige.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
وإذا قيل لهم اتبعوا ما أنزل الله قالوا بل نتبع ما ألفينا عليه آباءنا أولو كان آباؤهم لا يعقلون شيئا ولا يهتدون
"Og når det er sagde til dem:» Følg, hvad Allah har åbenbaret, siger de: "Nej! Men vi bare følge, hvad vi finder fra (handling) vore forfædre. ? (Vil de følge det også), selvom deres fædre vidste ikke noget, og fik ikke en clue "[Al-Baqarah: 170]
Forskellen mellem taqlid og ittiba 'er som det er blevet sagt af Imam Ahmad bin Hanbal: "Ittiba' er nogen følger noget, der kom fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam." [7]
Ibn 'Abd al-Barr (d.. 463 AH) i sin bog, Jaami'u Bayaanil' forklare ILMI wa Fadhlihi forskellen mellem ittiba '(efter) og taqlid ligger på argumenter qath'i klare. At ittiba 'historie om accept af modtagelse af bevis mens taqlid er accept af ren logik tænkning.
Siger Ibn al-Maliki Khuwaiz Mindad (hans navn er Muhammad ibn Ahmad ibn 'Abdillah, døde th 390 H.): "Betydningen af taqlid er syar'i henviste til de ord, som intet bevis (proposition) på den person siger det. Og ittiba betyder 'opfølgningen noget baseret på bevis (proposition) er fast. Ittiba 'tilladt i religion, men taqlid er forbudt. "[9]
Så definitionen af taqlid er at acceptere andres meninger uden baserede argumenter. [10]
Sjette, [11] Islam roste de mennesker, der bruger deres intellekt til at forstå og følge sandheden.
Allah den Almægtige siger:
فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه أولئك الذين هداهم الله وأولئك هم أولو الألباب
"... Fordi det Formidle nyheder (glad), at mine tjenere, som hører ordet og følg de bedste af dem. Det er de mennesker, der har sans "[Az-Zumar: 17-18].
Syvende, arbejdsområde begrænsning af fornuft og det menneskelige sind, som Herren Gud den Almægtige:
ويسألونك عن الروح قل الروح من أمر ربي وما أوتيتم من العلم إلا قليلا
"De spørger dig om ånden. Sig: "Den ånd, der er virksomhed som min Herre. Og du heller givet viden, men lidt "[Al-Israa ': 85].
Ord Allah:
يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون به علما
"Han ved, hvad der er foran dem, og hvad der ligger bag dem, mens de ikke kan dække videnskab viden." [Thaahaa: 110]
Salaf Ulema (Ahlus Sunnah) altid gå forud naql (åbenbaring) af 'aql (årsag). Naql er syar'i argumenter i Al-Qur'an og Sunnah. Selv om definitionen er rimelige efter Mu'tazilites, de argumenter «aqli foretaget af de lærde i Kalam og de gør videnskab som religion beat (taktslag) syar'i argumenter.
Sætte argumenter naqli rimelig proposition det betyder ikke du ikke bruge fælles Ahlus Sunnah. Men det er hensigten at etablere en 'aqida de ikke tage den måde, han forfulgte de teologer, der anvender grund alene at forstå de virkelige problemer, som ikke kan nås på grund og afviste argumenter naqli (syar'i argumenter), der er i strid med deres fornuft eller forholdet dem.
Imam Abul-Sam'ani Muzhaffar som rahimahullah (. D. 489 H) [12] sagde: "Vid, at skolerne i Ahlus Sunnah siger, at grunden ikke kræver noget for nogen og ikke hindrer noget fra ham, og der er ingen ret for ham at berettiger til eller forbyder noget, ligesom der ikke er nogen autoritet for ham at dømme god eller dårlig. Hvis åbenbaring ikke kommer til os, så er der ingen forpligtelse for en person af enhver religion, og der er ikke sådan noget som merit og synd. "
I sammenfattende synspunkter Ahlus Sunnah om brug af fornuften, herunder følgende: [13]
1. Shari'a forrang grund, for sharia ikke er Ma'shum Ma'shum var rimelig.
2. Intellect har evnen til at kende og forstå den globale, ikke-detaljer.
3. Hvad der gælder for den fælles lovgivning ikke ville være i strid med sharia.
4. Hvad er en af de fælles tænkning er, hvad der er i strid med Shari'ah.
5. Bestemmelse love tafshiliyah (detaljer som påkrævet, urene, og så videre) er prærogativ i Shari'ah.
6. Fornuften kan ikke bestemme den specifikke juridiske på noget før den kommende åbenbaring, selv om de generelt det kan være at kende og forstå det gode og det dårlige.
7. Reaktion på belønning og synd er bestemt af den islamiske Shari'ah.
Allah den Almægtige siger:
وما كنا معذبين حتى نبعث رسولا
"Vi vil ikke mengadzab så vi sendte en apostel." [Al-Israa ': 15]
8. Løftet af himlen og truslen om helvede er helt bestemt af Shari'ah.
9. Der er ikke nogen specifik forpligtelse til Gud den Almægtige, som er bestemt af vores sind til ham. Fordi Gud siger om sig selv:
فعال لما يريد
"Almægtige Gud gøre, hvad han vil." [Al-Buruuj: 16]
Fra dette kan man sige, at troen på Ahlus Sunnah er den rette brug af fornuften i sagen som argument. Således kan, hvis rimelige argumenter ske i henhold til Al-Qur'an og Sunnah eller ikke i strid med dem. Hvis han er imod begge, så det anses modsætning til kilden og kernen. Sammenbruddet betyder også sammenbruddet af fundamentet for den eksisterende bygning på det. Så derfor er der ikke længere et bevis (argument, årsag) men viste sig at være en falsk proposition. [14]
Position Beskrivelse Ahlus Sunnah Wal jama'ah FAKULTET Kalam
Imam Abu Hanifa (. D. 150 H) rahimahullah sagde: "Jeg har mødt Kalam Science eksperter. Deres hjerter var højt, uhøflige sjæl, uanset om de er i konflikt med Al-Qur'an og Sunnah. De har ikke de Wara 'og Taqwa godt. "[15]
Imam Abu Hanifah rahimahullah sagde også når du bliver spurgt om den diskussion i videnskaben om Kalam af figuren og form, sagde han: "Vær du tilslutte sig Sunnah og den vej, der er taget af Salaf Salih. Holde sig væk fra jer noget nyt, fordi det er en nyskabelse. "[16]
Al-Qadi Abu Yusuf (d. 182 H). Rahimahullah, [17] den studerende i Abu Hanifah rahimahullah, sagde til Bishr bin al-Marisi Ghiyats [18]: "Videnskaben om Kalam er en dårskab og uvidende om videnskaben om Kalam er en videnskab. Nogen, når en religiøs leder eller ledere Kalam videnskab, er det zindeeq eller mistanke zindeeq (dem der viste fjendskab mod islam) "Og hans ord:". Dem, der studerer videnskaben om Kalam, vil han være zindeeq ... "[ 19]
Imam Ahmad (. D. 241 H) rahimahullah sagde: "Ejeren af videnskaben om Kalam ikke være heldig for evigt. De lærde i Kalam er zindeeq folk (dem der viste fjendskab mod islam). "[20]
Imam Ibn al-Jawzi (. D. 597 H) rahimahullah sagde: "De lærde og fuqaha (retslærde) af denne ummah tidligere mute (ignorere) videnskaben om Kalam er ikke fordi de ikke er i stand til, men fordi de mente videnskaben om Kalam var ikke i stand til at helbrede en tørst , kan selv lave en lyd til at være syg. Derfor behøver de ikke er opmærksomme på det og forbyde at engagere sig i det. "[21]
Ibn 'Abd al-Barr (. D. 463 H) rahimahullah sagde: "De eksperter fra fiqh og hadith eksperter, der er placeret rundt omkring i byen har aftalt, at muslimer lærde og teologer er ekspert manipulatorer af sandheden kætteri. Som deres enighed om, at teologer ikke anses for at tilhøre rækken af de gejstlige. Kategoriseret hadith lærde er eksperter og folk, der forstår det, og dem stratificeret efter deres ekspertise i at undersøge, adskillelse af (det autentiske fra Da'eef) og forstå hadith. "[22]
Imam Malik ibn Anas (. D. 179 H) rahimahullah sagde:
لو كان الكلام علما لتكلم فيه الصحابة والتابعون كما تكلموا في الأحكام والشرائع ولكنه باطل يدل على باطل.
"Hvis videnskaben er videnskaben om Kalam, utvivlsomt Sahaba og Tabi'in'll snak da de taler med Shari'ah videnskaber, men videnskaben om Kalam er en løgn, der viste bathilan." [23]
Imam Shafi'i rahimahullah sagde: "De, der har kendskab til Kalam, vil det ikke lykkes." Han sagde også: 'Legal Experts Kalam tanke er, at de bør pisket med palmer midtribbe og sandaler (sko) og rejste til en kamel, så diiring omkring landsbyen. Og det er sagt: 'Dette er belønningen for at forlade Bog og Sunnah, og tage denne viden Kalam.' "[24]
Han rahimahullah også udtalt: [25]
كل العلوم سوى القرآن مشغلة
إلا الحديث وإلا الفقه في الدين
العلم ما كان فيه قال حدثنا
وما سوى ذاك وسواس الشياطين
Alle videnskab bortset fra Al-Qur-en er optaget,
med undtagelse af videnskaben om hadith og fiqh til at udforske religion.
Videnskab er opført i det: "Qoola Haddatsana (hadith har transporteres til os)."
I andre er det "Shaytan hvisker 'alene.
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Hver ny sag Fravær Forrige Inside Religion er bid'ah
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
A. Definition af bid'ah
Kætteri er synonymt med al-ikhtira 'er noget nyt, skabt uden nogen foregående eksempel. [1]
.. Kætteri i sproget (etymologi) er en ny ting i religion efter religion er perfekt [2] Eller noget konfektioneret efter profetens død sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam form for vilje lidenskab og praksis [3] Hvis der står: " Jeg lavede en kætteri, betyder det at gøre en sagt eller gjort uden nogen tidligere eksempel ... "oprindelsen af ordet innovation betyder at skabe ingen tidligere eksempler. [4]
Blandt dem er Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
بديع السماوات والأرض
"Gud er skaberen af himmel og jord ..." [Al-Baqarah: 117]
Nemlig, skabte Gud dem uden foregående eksempel. [5]
Bid'ah i termer (terminologi) har flere komplementære definitioner i henhold til forklaring af de lærde, blandt dem:
Al-Imam Ibn Taymiyyah rahimahullah:
Han rahimahullah sagde: ". Bid'ah i Islam er alt, der ikke disyari'atkan af Allah og Hans Budbringer, der ikke blev bestilt enten i form af obligatorisk påbud eller andre former for rådgivning" [6]
Heresy selv er der to slags: For det første, innovation i form af tale-og trosfrihed. For det andet, innovation i form af skøder og tilbedelse. Den anden form omfatter også den første form, som den første form kan føre til en form for sidstnævnte. [7] Med andre ord er den lovlige oprindelse tilbedelse forbudt undtagen disyari'atkan. Mens den lovlige oprindelse af de verdslige problemer tilladte medmindre det er forbudt af Allah og Hans Budbringer.
Worship oprindelse er ikke tilladt, medmindre disyari'atkan af Allah den Almægtige. Og alt (bortset fra religiøs) oprindelse er tilladt, bortset fra dem, der forbydes af Gud. [8]
Han (Ibn Taymiyyah rahimahullah) sagde også: "bid'ah er imod Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, eller ijma' as-Salaf lærde form for tilbedelse og tro, såsom visning af al-Khawarij, Rafidhah, Qadariyyah og Jahmiyyah. De tilbeder med sang og dans i en moske. På samme måde kan de tilbeder den måde barbering, brug af hash og diverse andre nyskabelser, der tjener som tilbedelse af nogle grupper mod Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Allah ved bedst. "[9]
Imam ash-Syathibi rahimahullah (d. 790 H): [10]
Han udtalte:
البدعة: طريقة في الدين مخترعة, تضاهي الشرعية يقصد بالسلوك عليها المبالغة في التعبد لله سبحانه.
"Kætteri er en ny måde, hvorpå religion er lavet til at ligne Shari'ah med henblik på overdrivelse i tilbedelse til Allah Subhanahu wa Ta'ala."
Sætningen: "Nye veje religion", hvilket betyder, at den måde det er lavet af maker hælder religion. Men faktisk er det en ny måde, der gjorde noget grundlag i Shariah retningslinjer. For i religion der er mange måder, som der er en retningslinje i Shari'ah, men der er en måde, der ikke har nogen retningslinjer i Shari'ah. Således den måde, hvorpå religion falder i denne kategori, hvis innovation er en ny måde, og det er ikke noget grundlag i Sharee'ah.
Det er, innovation er en ny måde, der blev foretaget uden nogen eksempler på Shari'ah. Fordi innovation er noget ud af hvad der er blevet etableret i Sharee'ah.
Udtrykket "ligesom sharia" som en bekræftelse af, at noget diada-opfinde den religion var faktisk ikke i Shari'ah, og endog i strid med Shari'ah af nogle aspekter, såsom at kræve bestemte måder og former, som ikke findes i Shari'ah . Også kræver visse ritualer, at ingen bestemmelser i Shari'ah.
Udtrykket "at overvurdere i tilbedelse til Gud ', er komplementær til betydningen af kætteri. Fordi det er formålet med de begår sådan kætteri. Det antyder at flittigt bede, fordi Gud skabte mennesket kun at tilbede Ham som nævnt i hans sagde: ". Og jeg har ikke skabt jinn og mennesket for at tilbede mig" (ADH-Dzariyaat: 56). Som om de mennesker, der gør det kætterske synspunkt, at hensigten med at gøre innovation er at tilbede på den måde, vers. Han følte, at det, der er fastsat i Shari'ah af love og love endnu ikke i stand til at være tilstrækkeligt, at han overdrevet og tilføje og gentage. [11]
Han rahimahullah afslørede også en anden definition: "Kætteri er den måde, religion er en opdigtet, ligner læren af Shari'ah, der er, er målet at gennemføre sharia som formålet" [12].
Han rahimahullah definition af det andet er, at denne vane, når den ses som en ren vane kebid'ahan ikke vil indeholde noget, men hvis det gøres i form af tilbedelse, eller anbringes i en stilling som tilbedelse, kan det indtastes af kætteri. På den måde betyder det, at han er nødt til at korrelere de forskellige definitioner, der findes. Han giver et eksempel på vaner skal indeholde værdien for tilbedelse, såsom køb og salg, ægteskab, skilsmisse, udlejning, strafferet, ... for de er bundet af mange ting, pr-krav og de islamiske regler, der ikke giver en anden mulighed for en muslim end den rå beslutsomhed. [13]
Imam al-Hafiz Ibn Rajab al-Hanbali (d. 795 H). Rahimahullah: [14]
Han rahimahullah sagde: "Definitionen på innovation er, at har ingen hjemmel i læren af Shari'ah, der angiver dens gyldighed. Som for hvem har et grundlag i Shari'ah, der viser sandheden, Sharia så ikke betragtes som kætteri, selvom sproget siges at kætteri. Så hver person, der opfinder noget og menisbatkannya til religiøse læresætninger, men har intet grundlag af religion, der kan påberåbes, så er det kætteri. Undervisningen i Islam har intet at gøre med sådan kætteri. Der var ingen forskel mellem de sager relateret til de overbevisninger, gerninger eller ord, eller åndelig fødsel.
Der er nogle historie af nogle af Salaf Ulema der betragter enten delvist handle for kætteri, men det betyder ikke, den anden-er en nyskabelse i sprog, ikke i henhold til sharia.
Et eksempel er den hilsen 'Umar ibn al-Khattab rahimahulla, da han ruskede muslimerne at udføre nattebønner i Ramadan (Taraweeh bøn) ved at følge imam i moskeen. Da han rahimahullah ud, og se dem bede i forsamling. Så han rahimahullah sagde: "Den bedste nyskabelse er, at denne form" [15].
B. Heresy division [16]
1. Bid'ah Haqiqiyyah
Haqiqiyyah kætteri er kætteri, har ingen tegn overhovedet af syar'i både fra Koranen, Sunnah eller Ijma «. Og ingen argumenter blev brugt af lærde enten globalt eller detaljeret. Det er derfor benævnt kætteri fordi det er en konfektionerede for religion uden det foregående eksempel. [17]
Blandt eksemplerne er kættersk at sige, at benægte Jahmiyyah Guds egenskaber, Qadariyyah kættersk, kætterske Murji'ah og andre, som de siger noget, der ikke sagt af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere Radi anhum .
Et andet eksempel nærmer sig til Gud ved at leve præstedømmet (som præst) og havde en mawlid fest Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, Isra' Mi'raj og andre.
2. Bid'ah Idhafiyyah
Det Idhafiyyah kætteri er kætteri, der har to sider. Det første er der et forhold af forslaget. Så fra denne side af ham er ikke kætteri. For det andet, har intet at gøre med det argument, men snarere som hvad der er fundet i haqiqiyyah kætteri. Det er set fra den ene side, fordi han lænede til Sunnah, Sunnah, men set fra den anden side var han en kætter for ikke kun baseret på tvivlsomme proposition.
Forskellen mellem de to er, at betydningen af de oprindelige betingelser i argumentet der er til det. Men når den ses fra den side af vejen, naturen, betingelse eller gennemførelsesdetaljer, er der ingen argument overhovedet, men når han tager argumentet. Sådanne kætteri meste optræder i tilbedelse og ikke blot en vane.
På dette grundlag er det kætteri haqiqi større synd, fordi det sker direkte af gerningsmanden uden mellemled, som ren overtrædelse og meget naturligvis været ude af Shari'ah, såsom hilsen Qadariyyah angivelse af gode og dårlige i henhold til grund, at nægte hadith Ahad som bevis, [18] benægtet eksistensen af ijma ', benægter khamr illegitim, siger, at imamerne er Ma'shum (konserveret fra synd) [19] ... og andre ting som dette. [20]
Det siges, at kætteri for kætteri Idhafiyyah betyder, at når den ses fra den ene side, men fra den anden side disyari'atkan han bare simpel udtalelse. På grund af de mennesker, der gør mest muligt ud af de betingelser kætterier ind under kategorien af personlige mening og ikke understøttet af argumenter hver side. [21]
For eksempel er her den dhikr kætteri jama'i. Ingen tvivl om at dhikr anbefales i islamisk lov, men hvis den gennemføres med menigheden, overstadig (bulk) og med én stemme, er den praksis ikke eksisterer for eksempel i islamisk lov.
C. Heresy I islamisk lov
Faktisk Islam er den perfekte religion efter Profetens død sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
"Denne dag har Jeg fuldkommet for dig din religion, og har Kucukupkan Min nåde eder, og har det være Kuridhai islam religion for dig." [Al-Maa-Idah: 3]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har leveret alle de afhandlinger, ingen venstre. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har opfyldt det mandat og rådgiver sit folk. Pligt for hele menneskeheden at følge instrukserne fra profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, samt alle spor er spor Profeten Muhammad sallâ Allâhu' alaihi wa sallam og grimme-grimme-diada sag smedede. Obligatorisk for hele menneskeheden at følge han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og holde ikke en kætter og nye spørgsmål som hver af de nye i religion er en innovation og enhver innovation er vildledning.
Ingen tvivl om at enhver innovation i religion er kættersk og urene, fordi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
إياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة.
"Pas dig til nye spørgsmål. Hver af de nye sager, der er kættersk, og enhver innovation er vildledning. "[22]
Ligeledes er ordet han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد.
"Han fabrikerede Ngada anliggender (religion) af vores, noget der ikke er en del af det, så han afviste" [23]
Begge ovenstående hadith viser, at nye tilfælde er gjort op i denne religion er en nyskabelse, og hver innovation er kætteri og afvist. Bid'ah i religion er forbudt. Men keharamannya niveauer varierer afhængigt af typen af kætteri selv.
Der er innovationer, der fører til kufr (kætteri Kufriyah), såsom mobil berthawaf grav at komme tættere på sine beboere, der tilbyder ofre og sværger at gravene, bede for dem og bad om frelse for dem, såvel som den udtalelse Jahmiyyah, Mu'tazila og Rafidhah.
Der er også nyskabelser, der blev midlet polyteisme, såsom bygning over gravene, bede og bede over graven og specialisere gudstjeneste i graven.
Der er også en kættersk handling kemaksiyatan værdifuld, f.eks cølibat kætteri, det vil undgå ægteskab-hurtig, mens du står i den brændende varme fra solen, kastreret kønsorganer med den hensigt modstå begær og andre. [24]
Ahlus Sunnah er blevet enige om nødvendigheden af at følge Al-Qur'an og Sunnah i henhold til forståelsen Salafush Salih, tre generationer af den bedste (Friend, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in) vidne til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallambahwa deres er bedst af mænd. De var også enige om keharamannya bid'ah og hver bid'ah er vildledning og ødelæggelse, er der ingen kætteri i islam hasanah.
Ibn 'Umar Rdadhiyallahu anhuma sagde:
كل بدعة ضلالة وإن رآها الناس حسنة.
"Hver innovation er vildledning, selvom mennesker kiggede god." [25]
Imam Sufyan ATS-Tsaury rahimahullah (. D. 161 H) [26] sagde:
البدعة أحب إلى إبليس من المعصية والمعصية يتاب منها والبدعة لا يتاب منها.
"Det handler om kætteri mere elsket af Djævelen i stedet for gerningsmanden kemaksiyatan kemaksiyatan og det er stadig muligt at angre kemaksiyatannya mens kebid'ahan vanskelig gerningsmanden til at omvende sig fra kebid'ahannya." [27]
Imam Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn Khalaf al-Barbahari (han er imam i Ahlus Sunnah wal jama'ah af sin tid, døde th 329 H..) Rahimahullah sagde: "Hold dig væk fra alle omstændigheder mindste kætteri, fordi bud' ah, der vil være lidt stor. Tilsvarende kebid'ahan sket med denne nation kommer fra det trivielle lille ting som sandheden og så mange mennesker vildledt og snydt, og binde deres hjerter så svært at komme ud af sin net og i sidste ende indgroet og menes at være en religion. Uden at vide det, langsomt de menyelisihi lige vej og ud af Islam. "[28]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
kilde: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar